Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Media Hackers, πραγματοποιήθηκε έρευνα σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες (Ελλάδα, Κύπρος, Γερμανία, Βέλγιο, Ρουμανία) για
τον εντοπισμό των δεξιοτήτων και των πεδίων κατάρτισης που έχουν ανάγκη οι δημοσιογράφοι για να προσαρμοστούν στις ραγδαίες αλλαγές του επαγγέλματός τους.
Περισσότεροι από τετρακόσιοι δημοσιογράφοι συμμετείχαν στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά, συμπλήρωσαν το ειδικό ερωτηματολόγιο και κατέθεσαν την προσωπική τους εμπειρία, προετοιμάζοντας το έδαφος για τη μεταφορά και την περαιτέρω ανάπτυξη σχημάτων κατάρτισης ειδικά σχεδιασμένων για επαγγελματίες δημοσιογράφους, ώστε να συγκροτηθεί ένα ευέλικτο και θεμελιώδες πρόγραμμα εκπαίδευσης στα Νέα Μέσα, τα ψηφιακά εργαλεία και τις ανάλογες εφαρμογές.
Τα ευρήματα της έρευνας αποτυπώνουν τις διαφορετικές αντιλήψεις των εν ενεργεία δημοσιογράφων στις χώρες που συμμετείχαν.
Από τις απαντήσεις αντλούνται πολύτιμα δεδομένα, μεταξύ των οποίων τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
· Οι περισσότεροι δημοσιογράφοι χρησιμοποιούν «έξυπνο κινητό» με σύνδεση στο διαδίκτυο, όχι όμως και «ταμπλέτες».
· Τα «έξυπνα κινητά» χρησιμοποιούνται κυρίως για να υπάρχει πρόσβαση σε πληροφορίες παρά ως εργαλείο εργασίας.
· Όσοι δεν έχουν «έξυπνες συσκευές» δεν τις θεωρούν απαραίτητες, ενώ πολλοί προβληματίζονται για το υψηλό κόστος αγοράς τους.
· Η βασική ανάγκη εκπαίδευσης αφορά στην εκμάθηση νέων εφαρμογών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν επαγγελματικά, καθώς και στην ενημέρωση σχετικά με νέες τεχνολογικές εξελίξεις.
· Οι συμμετέχοντες είναι πολύ εξοικειωμένοι με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, υστερούν όμως σε εξοικείωση με νέες και πιο σύνθετες εφαρμογές.
· Οι περισσότεροι συμμετέχοντες είναι αρκετά ικανοποιημένοι με την εκπαίδευση που έχουν λάβει στο παρελθόν.
· Οι ανάγκες των δημοσιογράφων, όπως αποτυπώθηκαν, μπορούν να διακριθούν σε θεωρητικές και πρακτικές.
Το επόμενο βήμα στο πλαίσιο του έργου Media Hackers είναι η προετοιμασία εργαστηρίων αξιολόγησης του προγράμματος κατάρτισης.
Στην Ελλάδα, την Κύπρο, τη Γερμανία, το Βέλγιο και τη Ρουμανία, δημοσιογράφοι και ειδικοί στα Μέσα Ενημέρωσης θα αξιολογήσουν και θα δώσουν οριστική μορφή στο προτεινόμενο σχήμα κατάρτισης.
τον εντοπισμό των δεξιοτήτων και των πεδίων κατάρτισης που έχουν ανάγκη οι δημοσιογράφοι για να προσαρμοστούν στις ραγδαίες αλλαγές του επαγγέλματός τους.
Περισσότεροι από τετρακόσιοι δημοσιογράφοι συμμετείχαν στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά, συμπλήρωσαν το ειδικό ερωτηματολόγιο και κατέθεσαν την προσωπική τους εμπειρία, προετοιμάζοντας το έδαφος για τη μεταφορά και την περαιτέρω ανάπτυξη σχημάτων κατάρτισης ειδικά σχεδιασμένων για επαγγελματίες δημοσιογράφους, ώστε να συγκροτηθεί ένα ευέλικτο και θεμελιώδες πρόγραμμα εκπαίδευσης στα Νέα Μέσα, τα ψηφιακά εργαλεία και τις ανάλογες εφαρμογές.
Τα ευρήματα της έρευνας αποτυπώνουν τις διαφορετικές αντιλήψεις των εν ενεργεία δημοσιογράφων στις χώρες που συμμετείχαν.
Από τις απαντήσεις αντλούνται πολύτιμα δεδομένα, μεταξύ των οποίων τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
· Οι περισσότεροι δημοσιογράφοι χρησιμοποιούν «έξυπνο κινητό» με σύνδεση στο διαδίκτυο, όχι όμως και «ταμπλέτες».
· Τα «έξυπνα κινητά» χρησιμοποιούνται κυρίως για να υπάρχει πρόσβαση σε πληροφορίες παρά ως εργαλείο εργασίας.
· Όσοι δεν έχουν «έξυπνες συσκευές» δεν τις θεωρούν απαραίτητες, ενώ πολλοί προβληματίζονται για το υψηλό κόστος αγοράς τους.
· Η βασική ανάγκη εκπαίδευσης αφορά στην εκμάθηση νέων εφαρμογών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν επαγγελματικά, καθώς και στην ενημέρωση σχετικά με νέες τεχνολογικές εξελίξεις.
· Οι συμμετέχοντες είναι πολύ εξοικειωμένοι με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, υστερούν όμως σε εξοικείωση με νέες και πιο σύνθετες εφαρμογές.
· Οι περισσότεροι συμμετέχοντες είναι αρκετά ικανοποιημένοι με την εκπαίδευση που έχουν λάβει στο παρελθόν.
· Οι ανάγκες των δημοσιογράφων, όπως αποτυπώθηκαν, μπορούν να διακριθούν σε θεωρητικές και πρακτικές.
Το επόμενο βήμα στο πλαίσιο του έργου Media Hackers είναι η προετοιμασία εργαστηρίων αξιολόγησης του προγράμματος κατάρτισης.
Στην Ελλάδα, την Κύπρο, τη Γερμανία, το Βέλγιο και τη Ρουμανία, δημοσιογράφοι και ειδικοί στα Μέσα Ενημέρωσης θα αξιολογήσουν και θα δώσουν οριστική μορφή στο προτεινόμενο σχήμα κατάρτισης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου