Αυτόματα θα καλούνται οι αρμόδιες υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης-σε περίπτωση κινδύνου- μέσω της εφαρμογής e-Call,
η οποία θα εγκατασταθεί υποχρεωτικά σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρώπη από το 2017.
Το e-Call είναι μια υπηρεσία έκτακτης ανάγκης, σε περίπτωση αυτοκινητιστικού ατυχήματος και λειτουργεί ως εξής:
Ένας πομποδέκτης κινητής τηλεφωνίας ενσωματωμένος στο όχημα, καλεί αυτόματα το κέντρο έκτακτης ανάγκης για βοήθεια και θα κοινοποιεί το ακριβές σημείο όπου συνέβη το ατύχημα και θα καταφθάνουν τα σωστικά συνεργεία.
Η κλήση γίνεται μέσω του Τηλεφωνικού Κέντρου Εξυπηρέτησης Έκτακτης Ανάγκης (112) και περιέχει δεδομένα σχετικά με το όχημα (τύπος οχήματος, αριθμός πλαισίου, γεωγραφικές συντεταγμένες εντοπισμού της θέσης του οχήματος, κατεύθυνση κίνησης, κα), σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
Η ενεργοποίηση θα γίνεται ταυτόχρονα με το άνοιγμα των αερόσακων του οχήματος.
Αυτό θα συμβαίνει ακόμη και σε περίπτωση που κανένας από τους επιβάτες δεν θα είναι σε θέση (λόγω τραυματισμού) να συνομιλήσει με το κέντρο.
Επίσης, η ενεργοποίηση του e-Call θα μπορεί να γίνεται και χειροκίνητα με το πάτημα ενός κουμπιού, προκειμένου να ειδοποιηθεί το κέντρο έκτακτων αναγκών για κάποιο ατύχημα.
Πρόκειται για μέτρο που σχεδίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ενέκρινε ομόφωνα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στη διάρκεια της ελληνικής Προεδρίας.
Στόχος να μην χάνονται τα πρώτα κρίσιμα λεπτά
Σύμφωνα με τους ειδικούς, το σύστημα e-Call, έχει ως στόχο να μην χάνονται τα πρώτα πολύτιμα λεπτά, ειδικά σε περιπτώσεις σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.
Οι ειδικοί επισημαίνουν, ότι με το σύστημα αυτό θα μπορούσαν να σωθούν ανθρώπινες ζωές και να μειωθούν οι συνέπειες από έναν σοβαρό τραυματισμό, καθώς η ιατρική βοήθεια θα έφτανε πολύ νωρίτερα στο σημείο του ατυχήματος.
Με το e-Call εκτιμάται, ότι σύμφωνα με έκθεση του Ευρωκοινοβουλίου, θα μπορούσε να σώσει πάνω από 2.500 ανθρώπινες ζωές το χρόνο, μειώνοντας την σοβαρότητα των τραυματισμών κατά 10% έως 15%.
Υποχρεωτικό από το 2017 και μετά
Τέλος, όπως σημείωσαν οι ειδικοί, αφού η χρήση της συγκεκριμένης υπηρεσίας από το 2017 και μετά θα είναι υποχρεωτική ήδη κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ξεκινήσει σταδιακά να παρέχουν αυτή την υπηρεσία ενώ για τα αυτοκίνητα που είναι ήδη σε χρήση θα προβλέπεται η τοποθέτηση ανάλογων συσκευών, σε προσιτές τιμές.
Η παρουσίαση της υπηρεσίας e-call έγινε κατά τη διάρκεια διεθνούς συνεδρίου με θέμα «ευφυή συστήματα μεταφορών, e-call και οδική ασφάλεια», στο πλαίσιο της ελληνικής Προεδρίας.
η οποία θα εγκατασταθεί υποχρεωτικά σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρώπη από το 2017.
Το e-Call είναι μια υπηρεσία έκτακτης ανάγκης, σε περίπτωση αυτοκινητιστικού ατυχήματος και λειτουργεί ως εξής:
Ένας πομποδέκτης κινητής τηλεφωνίας ενσωματωμένος στο όχημα, καλεί αυτόματα το κέντρο έκτακτης ανάγκης για βοήθεια και θα κοινοποιεί το ακριβές σημείο όπου συνέβη το ατύχημα και θα καταφθάνουν τα σωστικά συνεργεία.
Η κλήση γίνεται μέσω του Τηλεφωνικού Κέντρου Εξυπηρέτησης Έκτακτης Ανάγκης (112) και περιέχει δεδομένα σχετικά με το όχημα (τύπος οχήματος, αριθμός πλαισίου, γεωγραφικές συντεταγμένες εντοπισμού της θέσης του οχήματος, κατεύθυνση κίνησης, κα), σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
Η ενεργοποίηση θα γίνεται ταυτόχρονα με το άνοιγμα των αερόσακων του οχήματος.
Αυτό θα συμβαίνει ακόμη και σε περίπτωση που κανένας από τους επιβάτες δεν θα είναι σε θέση (λόγω τραυματισμού) να συνομιλήσει με το κέντρο.
Επίσης, η ενεργοποίηση του e-Call θα μπορεί να γίνεται και χειροκίνητα με το πάτημα ενός κουμπιού, προκειμένου να ειδοποιηθεί το κέντρο έκτακτων αναγκών για κάποιο ατύχημα.
Πρόκειται για μέτρο που σχεδίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ενέκρινε ομόφωνα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στη διάρκεια της ελληνικής Προεδρίας.
Στόχος να μην χάνονται τα πρώτα κρίσιμα λεπτά
Σύμφωνα με τους ειδικούς, το σύστημα e-Call, έχει ως στόχο να μην χάνονται τα πρώτα πολύτιμα λεπτά, ειδικά σε περιπτώσεις σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.
Οι ειδικοί επισημαίνουν, ότι με το σύστημα αυτό θα μπορούσαν να σωθούν ανθρώπινες ζωές και να μειωθούν οι συνέπειες από έναν σοβαρό τραυματισμό, καθώς η ιατρική βοήθεια θα έφτανε πολύ νωρίτερα στο σημείο του ατυχήματος.
Με το e-Call εκτιμάται, ότι σύμφωνα με έκθεση του Ευρωκοινοβουλίου, θα μπορούσε να σώσει πάνω από 2.500 ανθρώπινες ζωές το χρόνο, μειώνοντας την σοβαρότητα των τραυματισμών κατά 10% έως 15%.
Υποχρεωτικό από το 2017 και μετά
Τέλος, όπως σημείωσαν οι ειδικοί, αφού η χρήση της συγκεκριμένης υπηρεσίας από το 2017 και μετά θα είναι υποχρεωτική ήδη κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ξεκινήσει σταδιακά να παρέχουν αυτή την υπηρεσία ενώ για τα αυτοκίνητα που είναι ήδη σε χρήση θα προβλέπεται η τοποθέτηση ανάλογων συσκευών, σε προσιτές τιμές.
Η παρουσίαση της υπηρεσίας e-call έγινε κατά τη διάρκεια διεθνούς συνεδρίου με θέμα «ευφυή συστήματα μεταφορών, e-call και οδική ασφάλεια», στο πλαίσιο της ελληνικής Προεδρίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου