Αλλάζουν οι λιανικές τιμές των αυτοκινήτων από τις αρχές του επόμενου μήνα καθώς αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των τελών ταξινόμησης.
Παράλληλα, αυξάνονται οι τιμές των καυσίμων προκειμένου να εισρεύσει ζεστό χρήμα στα κρατικά ταμεία και να πιαστούν οι δημοσιονομικοί στόχοι του μνημονίου.
Πρόκειται για μια διπλή φορολογική επίθεση στο σύνηθες φορολογικό υποζύγιο, το ΙΧ.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, καταργείται το κριτήριο ύψους κυβισμού για τον καθορισμό των τελών ταξινόμησης τα οποία θα εξαρτώνται πλέον μόνο από την εργοστασιακή αξία και τον όγκο των ρύπων που εκπέμπουν.
Η νέα κλίμακα υπολογισμού των τελών ταξινόμησης στην οποία καταλήγει το υπουργείο Οικονομικών προβλέπει:
- συντελεστή 4% επί της εργοστασιακής τιμής εφόσον αυτή δεν υπερβαίνει τα 14.000 ευρώ
- 8% για εργοστασιακή τιμή από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
- 20% για τιμή προ φόρων από 17.001 έως και 20.000 ευρώ
- 25% για εργοστασιακή τιμή από 20.001 έως και 25.000 ευρώ
- 32% για Ι.Χ με εργοστασιακή τιμή από 25.000 ευρώ και πάνω
Στο τέλος ταξινόμησης που προκύπτει με βάση τους παραπάνω συντελεστές θα γίνονται εκπτώσεις και αυξήσεις ανάλογα με τους ρύπου που εκπέμπει κάθε όχημα.
Για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο προβλέπεται έκπτωση στα τέλη ταξινόμησης 5% ενώ για ρύπους από 101 έως και 120 γραμμάρια, δεν προβλέπεται αύξηση ή έκπτωση.
Για μεγαλύτερους ρύπους υπάρχουν επιβαρύνσεις στο τέλος ταξινόμησης και συγκεκριμένα:
-10% για εκπομπές ρύπων από 121 έως και 140 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
- 20% για εκπομπές ρύπων από 141 έως και 160 γραμμάρια.
-30% στη ζώνη των 161-180 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο.
-40% για εκπομπές ρύπων από 181 έως και 200 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και
- 60% για εκπομπές ρύπων από 201 έως και 250 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
-200% για ρύπους πάνω από 250 γραμμάρια.
Οι επιπτώσεις
Με βάση τις παραπάνω αλλαγές, παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου εκτιμούν ότι:
- Μικρές αυξομειώσεις για τα ΙΧ που η τιμή τους σήμερα είναι έως 17.000 ευρώ. Πάντως, όπου υπάρχουν μειώσεις θα πρέπει να σημειωθεί ότι αντισταθμίζονται εν μέρει ή στο σύνολό τους λόγω και της κατάργησης του κινήτρου της απόσυρσης από τις 20 Μαΐου και μετά.
- Αυξήσεις έως 10% στις τιμές των μεσαίων ΙΧ, δηλαδή αυτών που σήμερα τιμώνται από 17.000 έως 23.000 ευρώ.
- Αυξήσεις που φθάνουν ακόμη και το 15% για ΙΧ που η λιανική τιμή τους είναι σήμερα άνω των 23.000 ευρώ. Σε αυτά τα οχήματα λόγω υψηλής τιμής προκύπτουν σημαντικές επιβαρύνσεις που φθάνουν ή και ξεπερνούν τις 10.000 ευρώ.
Πηγή: capital.gr
Παράλληλα, αυξάνονται οι τιμές των καυσίμων προκειμένου να εισρεύσει ζεστό χρήμα στα κρατικά ταμεία και να πιαστούν οι δημοσιονομικοί στόχοι του μνημονίου.
Πρόκειται για μια διπλή φορολογική επίθεση στο σύνηθες φορολογικό υποζύγιο, το ΙΧ.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, καταργείται το κριτήριο ύψους κυβισμού για τον καθορισμό των τελών ταξινόμησης τα οποία θα εξαρτώνται πλέον μόνο από την εργοστασιακή αξία και τον όγκο των ρύπων που εκπέμπουν.
Η νέα κλίμακα υπολογισμού των τελών ταξινόμησης στην οποία καταλήγει το υπουργείο Οικονομικών προβλέπει:
- συντελεστή 4% επί της εργοστασιακής τιμής εφόσον αυτή δεν υπερβαίνει τα 14.000 ευρώ
- 8% για εργοστασιακή τιμή από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
- 20% για τιμή προ φόρων από 17.001 έως και 20.000 ευρώ
- 25% για εργοστασιακή τιμή από 20.001 έως και 25.000 ευρώ
- 32% για Ι.Χ με εργοστασιακή τιμή από 25.000 ευρώ και πάνω
Στο τέλος ταξινόμησης που προκύπτει με βάση τους παραπάνω συντελεστές θα γίνονται εκπτώσεις και αυξήσεις ανάλογα με τους ρύπου που εκπέμπει κάθε όχημα.
Για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο προβλέπεται έκπτωση στα τέλη ταξινόμησης 5% ενώ για ρύπους από 101 έως και 120 γραμμάρια, δεν προβλέπεται αύξηση ή έκπτωση.
Για μεγαλύτερους ρύπους υπάρχουν επιβαρύνσεις στο τέλος ταξινόμησης και συγκεκριμένα:
-10% για εκπομπές ρύπων από 121 έως και 140 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
- 20% για εκπομπές ρύπων από 141 έως και 160 γραμμάρια.
-30% στη ζώνη των 161-180 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο.
-40% για εκπομπές ρύπων από 181 έως και 200 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και
- 60% για εκπομπές ρύπων από 201 έως και 250 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
-200% για ρύπους πάνω από 250 γραμμάρια.
Οι επιπτώσεις
Με βάση τις παραπάνω αλλαγές, παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου εκτιμούν ότι:
- Μικρές αυξομειώσεις για τα ΙΧ που η τιμή τους σήμερα είναι έως 17.000 ευρώ. Πάντως, όπου υπάρχουν μειώσεις θα πρέπει να σημειωθεί ότι αντισταθμίζονται εν μέρει ή στο σύνολό τους λόγω και της κατάργησης του κινήτρου της απόσυρσης από τις 20 Μαΐου και μετά.
- Αυξήσεις έως 10% στις τιμές των μεσαίων ΙΧ, δηλαδή αυτών που σήμερα τιμώνται από 17.000 έως 23.000 ευρώ.
- Αυξήσεις που φθάνουν ακόμη και το 15% για ΙΧ που η λιανική τιμή τους είναι σήμερα άνω των 23.000 ευρώ. Σε αυτά τα οχήματα λόγω υψηλής τιμής προκύπτουν σημαντικές επιβαρύνσεις που φθάνουν ή και ξεπερνούν τις 10.000 ευρώ.
Πηγή: capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου