Οι τάσεις στα βιογραφικά σας σημειώματα μεταβάλλονται ταχύτατα. Κάποια πράγματα όμως παραμένουν σταθερά,
όπως π.χ. ο απλός σχεδιασμός και η περιγραφή μιας ιστορίας.
Ιδού επτά σημεία που μπορείτε να λάβετε υπόψη σας καθώς φτιάχνετε το βιογραφικό σας:
1. Δώστε προσοχή στον σχεδιασμό
Ο σχεδιασμός μετράει. Αυτό που θέλετε είναι ισορροπία – μια ξεκάθαρη και απαλή όψη που ξεχωρίζει, αλλά με μέτρο. Μπορείτε να βάλετε λίγο χρώμα αν θέλετε, και επιλέξτε με προσοχή τη γραμματοσειρά. Τα Times New Roman είναι βαρετά!
2. Η αρχή μετράει
Γενικά, το πρώτο ένα τρίτο του βιογραφικού σας είναι αυτό που καθορίζει το εάν ο υπεύθυνος προσλήψεων θα συνεχίσει την ανάγνωση και στο υπόλοιπο κείμενο. Πώς θα τραβήξετε την προσοχή του; Παραθέστε σημεία όπου υπάρχουν δείγματα της δουλειάς σας – το LinkedIn ή μια προσωπική ιστοσελίδα – και προσθέστε το τηλέφωνο και το email σας. Καλό θα ήταν, επίσης, ο λογαριασμός σας να είναι στο Gmail ή να σχετίζεται με μια ιστοσελίδα – ίσως ήρθε η ώρα να εγκαταλείψετε το Hotmail ή το Yahoo ώστε να μη δίνετε την αίσθηση ότι ζείτε στο παρελθόν.
3. Προωθήστε το προσωπικό εμπορικό σας σήμα
Αν έχετε μια ενότητα στόχων κάτω από την επικεφαλίδα σας, ξεφορτωθείτε την. Αυτό που θέλετε είναι να δείξετε εσείς τι μπορείτε να κάνετε για έναν εργοδότη, και όχι τι μπορεί να κάνει αυτός για σας. Η περίληψη των προσόντων σας πρέπει να καταλαμβάνει την πιο προβεβλημένη θέση στο βιογραφικό σας, με τρόπο ώστε να μην μπορεί να ξεφύγει από τον αναγνώστη.
4. Δώστε έμφαση σε κρίσιμες δεξιότητες
Κοντά στην αρχή του βιογραφικού, φροντίστε να προσελκύσετε την προσοχή του διευθυντή προσλήψεων εστιάζοντας στο σύνολο των δεξιοτήτων σας. Έτσι, θα αποσαφηνίσετε την αξία που μπορείτε να φέρετε στη θέση σας, σε αντίθεση με το τι αναζητάτε εσείς σε μια θέση. Και βέβαια, βεβαιωθείτε ότι η έμφαση βρίσκεται σε εκείνες τις δεξιότητες που σχετίζονται περισσότερο με την εκάστοτε θέση. Προσοχή: οι «σκληρές» δεξιότητες – όπως η γνώση των κοινωνικών μέσων ή κάποιας ξεχωριστής τεχνολογικής εφαρμογής – είναι πιο σχετικές για τη σημερινή αγορά εργασίας απ’ ό,τι οι «μαλακές» δεξιότητες. Άρα, μπορείτε να παραλείψετε φράσεις όπως «εργάζομαι σκληρά» και «μαθαίνω γρήγορα».
5. Υπογραμμίστε την απόδοσή σας
Μην κάνετε τους υπεύθυνους προσλήψεων να αναζητούν αυτοί τα επιτεύγματά σας. Αντίθετα, βάλτε μια ξεχωριστή περίληψη αυτών που έχετε πετύχει. Κι αυτός είναι ένας επιπλέον χώρος όπου μπορείτε να φτιάξετε ένα προσαρμοσμένο μείγμα των επιτευγμάτων σας. Πόσα λεφτά εξοικονομήσατε για το τμήμα σας; Ολοκληρώσατε με επιτυχία ένα σύνθετο έργο; Πώς;
6. Δείξτε βασικά ποσοτικά μεγέθη της δουλειάς σας
Όταν περιγράφετε την επαγγελματική σας εμπειρία, μην αναφέρετε απλώς ημερομηνίες και ιδιότητες. Φτιάξτε μια ιστορία. Πότε αλλάξατε κλάδο; Γιατί πήρατε προαγωγή; Πού σκοπεύετε να πάτε μετά; Και στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε bullet points για να υποστηρίξετε την ιστορία με σχετικά δεδομένα και αριθμούς. Τα στατιστικά στοιχεία είναι ένας εύκολος τρόπος για να αποδείξετε ότι κάνατε περισσότερα απ’ όσα απαιτούσε η θέση.
7. Ελέγξτε το χρονικό βάθος του βιογραφικού σας
Το βιογραφικό σας είναι μια επιλογή του πιο σχετικού επαγγελματικού ιστορικού σας. Αφήστε, λοιπόν, στην άκρη εμπειρία την οποία αποκτήσατε πριν από μια δεκαετία ή νωρίτερα, εκτός κι αν είναι απολύτως απαραίτητη η αναφορά για να υποστηρίξετε το αφήγημά σας – ας πούμε, μια πρακτική άσκηση που άλλαξε εντελώς την κατεύθυνση της καριέρας σας.
Πηγή: fortunegreece.com
όπως π.χ. ο απλός σχεδιασμός και η περιγραφή μιας ιστορίας.
Ιδού επτά σημεία που μπορείτε να λάβετε υπόψη σας καθώς φτιάχνετε το βιογραφικό σας:
1. Δώστε προσοχή στον σχεδιασμό
Ο σχεδιασμός μετράει. Αυτό που θέλετε είναι ισορροπία – μια ξεκάθαρη και απαλή όψη που ξεχωρίζει, αλλά με μέτρο. Μπορείτε να βάλετε λίγο χρώμα αν θέλετε, και επιλέξτε με προσοχή τη γραμματοσειρά. Τα Times New Roman είναι βαρετά!
2. Η αρχή μετράει
Γενικά, το πρώτο ένα τρίτο του βιογραφικού σας είναι αυτό που καθορίζει το εάν ο υπεύθυνος προσλήψεων θα συνεχίσει την ανάγνωση και στο υπόλοιπο κείμενο. Πώς θα τραβήξετε την προσοχή του; Παραθέστε σημεία όπου υπάρχουν δείγματα της δουλειάς σας – το LinkedIn ή μια προσωπική ιστοσελίδα – και προσθέστε το τηλέφωνο και το email σας. Καλό θα ήταν, επίσης, ο λογαριασμός σας να είναι στο Gmail ή να σχετίζεται με μια ιστοσελίδα – ίσως ήρθε η ώρα να εγκαταλείψετε το Hotmail ή το Yahoo ώστε να μη δίνετε την αίσθηση ότι ζείτε στο παρελθόν.
3. Προωθήστε το προσωπικό εμπορικό σας σήμα
Αν έχετε μια ενότητα στόχων κάτω από την επικεφαλίδα σας, ξεφορτωθείτε την. Αυτό που θέλετε είναι να δείξετε εσείς τι μπορείτε να κάνετε για έναν εργοδότη, και όχι τι μπορεί να κάνει αυτός για σας. Η περίληψη των προσόντων σας πρέπει να καταλαμβάνει την πιο προβεβλημένη θέση στο βιογραφικό σας, με τρόπο ώστε να μην μπορεί να ξεφύγει από τον αναγνώστη.
4. Δώστε έμφαση σε κρίσιμες δεξιότητες
Κοντά στην αρχή του βιογραφικού, φροντίστε να προσελκύσετε την προσοχή του διευθυντή προσλήψεων εστιάζοντας στο σύνολο των δεξιοτήτων σας. Έτσι, θα αποσαφηνίσετε την αξία που μπορείτε να φέρετε στη θέση σας, σε αντίθεση με το τι αναζητάτε εσείς σε μια θέση. Και βέβαια, βεβαιωθείτε ότι η έμφαση βρίσκεται σε εκείνες τις δεξιότητες που σχετίζονται περισσότερο με την εκάστοτε θέση. Προσοχή: οι «σκληρές» δεξιότητες – όπως η γνώση των κοινωνικών μέσων ή κάποιας ξεχωριστής τεχνολογικής εφαρμογής – είναι πιο σχετικές για τη σημερινή αγορά εργασίας απ’ ό,τι οι «μαλακές» δεξιότητες. Άρα, μπορείτε να παραλείψετε φράσεις όπως «εργάζομαι σκληρά» και «μαθαίνω γρήγορα».
5. Υπογραμμίστε την απόδοσή σας
Μην κάνετε τους υπεύθυνους προσλήψεων να αναζητούν αυτοί τα επιτεύγματά σας. Αντίθετα, βάλτε μια ξεχωριστή περίληψη αυτών που έχετε πετύχει. Κι αυτός είναι ένας επιπλέον χώρος όπου μπορείτε να φτιάξετε ένα προσαρμοσμένο μείγμα των επιτευγμάτων σας. Πόσα λεφτά εξοικονομήσατε για το τμήμα σας; Ολοκληρώσατε με επιτυχία ένα σύνθετο έργο; Πώς;
6. Δείξτε βασικά ποσοτικά μεγέθη της δουλειάς σας
Όταν περιγράφετε την επαγγελματική σας εμπειρία, μην αναφέρετε απλώς ημερομηνίες και ιδιότητες. Φτιάξτε μια ιστορία. Πότε αλλάξατε κλάδο; Γιατί πήρατε προαγωγή; Πού σκοπεύετε να πάτε μετά; Και στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε bullet points για να υποστηρίξετε την ιστορία με σχετικά δεδομένα και αριθμούς. Τα στατιστικά στοιχεία είναι ένας εύκολος τρόπος για να αποδείξετε ότι κάνατε περισσότερα απ’ όσα απαιτούσε η θέση.
7. Ελέγξτε το χρονικό βάθος του βιογραφικού σας
Το βιογραφικό σας είναι μια επιλογή του πιο σχετικού επαγγελματικού ιστορικού σας. Αφήστε, λοιπόν, στην άκρη εμπειρία την οποία αποκτήσατε πριν από μια δεκαετία ή νωρίτερα, εκτός κι αν είναι απολύτως απαραίτητη η αναφορά για να υποστηρίξετε το αφήγημά σας – ας πούμε, μια πρακτική άσκηση που άλλαξε εντελώς την κατεύθυνση της καριέρας σας.
Πηγή: fortunegreece.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου