Η εφαρμογή και λειτουργία συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στον Δήμο Θεσσαλονίκης παρουσιάστηκε σήμερα, Πέμπτη 16 Μαρτίου 2017,
στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε ο Δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης και η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Η υλοποίηση του νέου συστήματος θα ξεκινήσει άμεσα καθώς ήδη υπογράφηκε σχετική σύμβαση ανάμεσα στον Δήμο Θεσσαλονίκης και της Ένωσης Εταιρειών INTRAΚAT–INTRASOFT INTERNATIONAL S.A. σε συνεργασία με την Εταιρία Park Pal.
Το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης προβλέπει τη δημιουργία 1.987 βραχυχρόνιων θέσεων επισκεπτών και 6.054 αποκλειστικών θέσεων κατοίκων.
Ο Δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης, εξέφρασε την ικανοποίησή του καθώς, όπως ανέφερε, «λύθηκαν διάφορα διαδικαστικά προβλήματα, κυρίως η αρχική πρόβλεψη ότι η Δημοτική Αστυνομία και μόνον είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο της ελεγχόμενης στάθμευσης. Πλέον, η Υπηρεσία θα συνεπικουρείται και από διοικητικό προσωπικό, το Σώμα Ελεγκτών και Επιδοτών. Επομένως η ορθή λειτουργία του συστήματος διασφαλίζεται. Το νέο σύστημα είναι τεχνολογικά υπερσύγχρονο, κι αυτό σημαίνει ότι διευκολύνει τους πολίτες στη στάθμευση – που πάντα είναι μια δύσκολη υπόθεση στις μεγαλουπόλεις – γιατί προσφέρει δυνατότητες μέσω έξυπνων κινητών, διαδικτύου, χρήσης ηλεκτρονικής τραπεζικής και χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών για την αγορά χρόνου στάθμευσης».
Ο Δήμαρχος χαρακτήρισε το νέο σύστημα δικαιότερο σε σύγκριση με ό,τι ισχύει ως τώρα, καθώς η χρέωση γίνεται με το λεπτό και όχι με την ώρα και πρόσθεσε: «Για εμάς ήταν προτεραιότητα, και, μετά από πολλά προβλήματα που προέκυψαν και τα οποία καταφέραμε να λύσουμε, επιτέλους μπαίνει σε εφαρμογή. Είναι πολύ σημαντική εξέλιξη, πιστεύουμε ότι θα βελτιώσει ουσιαστικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων, τις συνθήκες στάθμευσης και την κατάσταση της κυκλοφορίας στην πόλη, ενώ οι μόνιμοι κάτοικοι θα διευκολυνθούν στην αναζήτηση θέσης για το όχημά τους την ίδια στιγμή που η διαδικασία για τον χαρακτηρισμό κάποιου ως ‘’μόνιμου κατοίκου’’ βελτιώνεται και διευκολύνεται πάρα πολύ. Το νέο σύστημα ουσιαστικά φέρνει την αλλαγή νοοτροπίας στη στάθμευση και άρα στη χρήση του ΙΧ μας. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στη Θεσσαλονίκη είναι τεράστιο και δεν λύνεται με τη δημιουργία, όπως μας λένε συχνά, και άλλων χώρων στάθμευσης. Το πρόβλημα λύνεται με το να εγκαταλείψουμε το αυτοκίνητο».
Ο Γιάννης Μπουτάρης κατέληξε λέγοντας ότι ο Δήμος θα κινηθεί στην κατεύθυνση χαρακτηρισμού των εσόδων του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης ως ανταποδοτικών, που θα διοχετεύονται μόνο για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού.
Η Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Άννα Αγγελίδου, από την πλευρά της εκτίμησε ότι πέρα από την τάξη που θα επιφέρει το νέο σύστημα στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, θα προκύψει σημαντικό όφελος στα έσοδα του Δήμου από την εφαρμογή. «Οι περίπου 7.000 θέσεις που είναι διαθέσιμες σήμερα είναι ουσιαστικά μικτές, αφορούν τόσο τους επισκέπτες όσο και τους μόνιμους κατοίκους, και τελικά δεν εξυπηρετούν ούτε τη μία ούτε την άλλη κατηγορία. Από αυτές τις θέσεις ο Δήμος μέχρι τώρα είχε ετήσια έσοδα περί τις 200.000€. Με το νέο σύστημα και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, μόνο από τις περίπου 2.000 θέσεις για τους επισκέπτες αναμένεται να εισπράττουμε το δεκαπλάσιο ποσό, δηλαδή περίπου 2 εκ.€. Δεν πρόκειται, ωστόσο, για μια φοροεισπρακτική πολιτική του Δήμου, καθώς η χρέωση για μια ώρα στάθμευσης ανέρχεται σε 1,70€, αλλά για την προσπάθεια αναβάθμισης της ποιότητας ζωής».
Όπως τόνισε η ίδια, το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης αποτελεί τμήμα ενός πλέγματος μέτρων και δράσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στην πόλη, όπως είναι ο Κανονισμός Λειτουργίας Πεζοδρόμων και η αλλαγή του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης. Η Αντιδήμαρχος Οικονομικών επισήμανε ότι το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης είναι εκσυγχρονισμένο, λύνοντας διάφορα προβλήματα του παλιού, όπως η δυσκολία εύρεσης καρτών, καθώς πλέον οι χρήστες θα μπορούν να προ-αγοράζουν χρόνο μέσω κινητών τηλεφώνων ή και διαδικτύου. Επιπλέον, τόνισε ότι το νέο σύστημα βελτιώνει την ποιότητα ζωής στην πόλη, ενώ αποθαρρύνει τη μακροχρόνια στάθμευση και ενθαρρύνει την επισκεψιμότητα στο κέντρο της πόλης και άρα λειτουργεί αναπτυξιακά, την ίδια στιγμή που βελτιώνει τις κυκλοφοριακές συνθήκες.
Ο Αντιδήμαρχος Εκπαίδευσης και Αθλητισμού, Γιώργος Δημαρέλος, που ασχολήθηκε με τη σύμβαση του έργου με την πρότερη ιδιότητά του ως εντεταλμένου δημοτικού συμβούλου για δράσεις κυκλοφορίας, διευκρίνισε ότι «ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημα για την Δήμο Θεσσαλονίκης θα είναι η αποτύπωση της εικόνας όσον αφορά τις ανάγκες στάθμευσης, ανά περιοχή, που θα δώσει τη δυνατότητα στον Δήμο να επανακαθορίσει τις πολιτικές που ασκεί και εφαρμόζει για το ζήτημα της κυκλοφορίας και της στάθμευσης, χωρίς να είναι αναγκαίες έρευνες ή σχετικές μελέτες».
Ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας INTRAKAT, Χαράλαμπος Καλλής, προχώρησε στην παρουσίαση της εφαρμογής του συστήματος, το οποίο χαρακτήρισε απλοποιημένο και αποδοτικό. «Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι μέσω της εφαρμογής βελτιώνεται η καθημερινότητα στην πόλη. Είμαστε σίγουροι ότι οι δημότες και οι επισκέπτες θα αγκαλιάσουν τις αναβαθμισμένες υπηρεσίες των περιοχών εφαρμογής. Είναι ένα έργο που θα συμβάλλει στη μείωση της κυκλοφορίας, στην αποσυμφόρηση της καρδιάς της πόλης και θα καταστήσει πιο εύκολη και λειτουργική τη στάθμευση για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του Δήμου».
Παρών στη συνέντευξη Τύπου ήταν και ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για δράσεις της Δημοτικής Αστυνομίας και δημόσιας τάξης, Λευτέρης Κιοσέογλου, που εκτίμησε ότι η αξιοποίηση των Δημοτικών Αστυνομικών και των Ελεγκτών θα επιταχύνουν τη διαδικασία ελέγχου μέσω του νέου συστήματος.
Το έργο με τίτλο «Παροχή Υπηρεσιών για την Εφαρμογή και Λειτουργία Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης σε Δημοτικές Κοινότητες (Α΄, Γ΄ και Ε΄) του Δήμου Θεσσαλονίκης» προβλέπεται από τη σύμβαση να έχει διάρκεια 5 χρόνια, και η λειτουργία του αναμένεται να ξεκινήσει σε 5 μήνες.
Η συνεργασία στοχεύει στην εγκατάσταση και λειτουργία Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης με την χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, με κοινό παρονομαστή την παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών στους επισκέπτες και τους κατοίκους των περιοχών εφαρμογής του έργου, την ικανοποίηση των αυξημένων αναγκών στάθμευσης αλλά και την εξασφάλιση των δημοτικών προσόδων που προκύπτουν από την εγκατάσταση του νέου συστήματος, προς όφελος των δημοτών.
Η παρουσίαση του συστήματος σε μορφή Power Point στον ακόλουθο ηλεκτρονικό σύνδεσμο: https://goo.gl/l5l9ZL
Φωτογραφίες από την συνέντευξη Τύπου:
https://plus.google.com/+cityofthessaloniki/posts/8xfUgH1QBi2
στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε ο Δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης και η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Η υλοποίηση του νέου συστήματος θα ξεκινήσει άμεσα καθώς ήδη υπογράφηκε σχετική σύμβαση ανάμεσα στον Δήμο Θεσσαλονίκης και της Ένωσης Εταιρειών INTRAΚAT–INTRASOFT INTERNATIONAL S.A. σε συνεργασία με την Εταιρία Park Pal.
Το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης προβλέπει τη δημιουργία 1.987 βραχυχρόνιων θέσεων επισκεπτών και 6.054 αποκλειστικών θέσεων κατοίκων.
Ο Δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης, εξέφρασε την ικανοποίησή του καθώς, όπως ανέφερε, «λύθηκαν διάφορα διαδικαστικά προβλήματα, κυρίως η αρχική πρόβλεψη ότι η Δημοτική Αστυνομία και μόνον είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο της ελεγχόμενης στάθμευσης. Πλέον, η Υπηρεσία θα συνεπικουρείται και από διοικητικό προσωπικό, το Σώμα Ελεγκτών και Επιδοτών. Επομένως η ορθή λειτουργία του συστήματος διασφαλίζεται. Το νέο σύστημα είναι τεχνολογικά υπερσύγχρονο, κι αυτό σημαίνει ότι διευκολύνει τους πολίτες στη στάθμευση – που πάντα είναι μια δύσκολη υπόθεση στις μεγαλουπόλεις – γιατί προσφέρει δυνατότητες μέσω έξυπνων κινητών, διαδικτύου, χρήσης ηλεκτρονικής τραπεζικής και χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών για την αγορά χρόνου στάθμευσης».
Ο Δήμαρχος χαρακτήρισε το νέο σύστημα δικαιότερο σε σύγκριση με ό,τι ισχύει ως τώρα, καθώς η χρέωση γίνεται με το λεπτό και όχι με την ώρα και πρόσθεσε: «Για εμάς ήταν προτεραιότητα, και, μετά από πολλά προβλήματα που προέκυψαν και τα οποία καταφέραμε να λύσουμε, επιτέλους μπαίνει σε εφαρμογή. Είναι πολύ σημαντική εξέλιξη, πιστεύουμε ότι θα βελτιώσει ουσιαστικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων, τις συνθήκες στάθμευσης και την κατάσταση της κυκλοφορίας στην πόλη, ενώ οι μόνιμοι κάτοικοι θα διευκολυνθούν στην αναζήτηση θέσης για το όχημά τους την ίδια στιγμή που η διαδικασία για τον χαρακτηρισμό κάποιου ως ‘’μόνιμου κατοίκου’’ βελτιώνεται και διευκολύνεται πάρα πολύ. Το νέο σύστημα ουσιαστικά φέρνει την αλλαγή νοοτροπίας στη στάθμευση και άρα στη χρήση του ΙΧ μας. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στη Θεσσαλονίκη είναι τεράστιο και δεν λύνεται με τη δημιουργία, όπως μας λένε συχνά, και άλλων χώρων στάθμευσης. Το πρόβλημα λύνεται με το να εγκαταλείψουμε το αυτοκίνητο».
Ο Γιάννης Μπουτάρης κατέληξε λέγοντας ότι ο Δήμος θα κινηθεί στην κατεύθυνση χαρακτηρισμού των εσόδων του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης ως ανταποδοτικών, που θα διοχετεύονται μόνο για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού.
Η Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Άννα Αγγελίδου, από την πλευρά της εκτίμησε ότι πέρα από την τάξη που θα επιφέρει το νέο σύστημα στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, θα προκύψει σημαντικό όφελος στα έσοδα του Δήμου από την εφαρμογή. «Οι περίπου 7.000 θέσεις που είναι διαθέσιμες σήμερα είναι ουσιαστικά μικτές, αφορούν τόσο τους επισκέπτες όσο και τους μόνιμους κατοίκους, και τελικά δεν εξυπηρετούν ούτε τη μία ούτε την άλλη κατηγορία. Από αυτές τις θέσεις ο Δήμος μέχρι τώρα είχε ετήσια έσοδα περί τις 200.000€. Με το νέο σύστημα και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, μόνο από τις περίπου 2.000 θέσεις για τους επισκέπτες αναμένεται να εισπράττουμε το δεκαπλάσιο ποσό, δηλαδή περίπου 2 εκ.€. Δεν πρόκειται, ωστόσο, για μια φοροεισπρακτική πολιτική του Δήμου, καθώς η χρέωση για μια ώρα στάθμευσης ανέρχεται σε 1,70€, αλλά για την προσπάθεια αναβάθμισης της ποιότητας ζωής».
Όπως τόνισε η ίδια, το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης αποτελεί τμήμα ενός πλέγματος μέτρων και δράσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στην πόλη, όπως είναι ο Κανονισμός Λειτουργίας Πεζοδρόμων και η αλλαγή του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης. Η Αντιδήμαρχος Οικονομικών επισήμανε ότι το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης είναι εκσυγχρονισμένο, λύνοντας διάφορα προβλήματα του παλιού, όπως η δυσκολία εύρεσης καρτών, καθώς πλέον οι χρήστες θα μπορούν να προ-αγοράζουν χρόνο μέσω κινητών τηλεφώνων ή και διαδικτύου. Επιπλέον, τόνισε ότι το νέο σύστημα βελτιώνει την ποιότητα ζωής στην πόλη, ενώ αποθαρρύνει τη μακροχρόνια στάθμευση και ενθαρρύνει την επισκεψιμότητα στο κέντρο της πόλης και άρα λειτουργεί αναπτυξιακά, την ίδια στιγμή που βελτιώνει τις κυκλοφοριακές συνθήκες.
Ο Αντιδήμαρχος Εκπαίδευσης και Αθλητισμού, Γιώργος Δημαρέλος, που ασχολήθηκε με τη σύμβαση του έργου με την πρότερη ιδιότητά του ως εντεταλμένου δημοτικού συμβούλου για δράσεις κυκλοφορίας, διευκρίνισε ότι «ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημα για την Δήμο Θεσσαλονίκης θα είναι η αποτύπωση της εικόνας όσον αφορά τις ανάγκες στάθμευσης, ανά περιοχή, που θα δώσει τη δυνατότητα στον Δήμο να επανακαθορίσει τις πολιτικές που ασκεί και εφαρμόζει για το ζήτημα της κυκλοφορίας και της στάθμευσης, χωρίς να είναι αναγκαίες έρευνες ή σχετικές μελέτες».
Ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας INTRAKAT, Χαράλαμπος Καλλής, προχώρησε στην παρουσίαση της εφαρμογής του συστήματος, το οποίο χαρακτήρισε απλοποιημένο και αποδοτικό. «Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι μέσω της εφαρμογής βελτιώνεται η καθημερινότητα στην πόλη. Είμαστε σίγουροι ότι οι δημότες και οι επισκέπτες θα αγκαλιάσουν τις αναβαθμισμένες υπηρεσίες των περιοχών εφαρμογής. Είναι ένα έργο που θα συμβάλλει στη μείωση της κυκλοφορίας, στην αποσυμφόρηση της καρδιάς της πόλης και θα καταστήσει πιο εύκολη και λειτουργική τη στάθμευση για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του Δήμου».
Παρών στη συνέντευξη Τύπου ήταν και ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για δράσεις της Δημοτικής Αστυνομίας και δημόσιας τάξης, Λευτέρης Κιοσέογλου, που εκτίμησε ότι η αξιοποίηση των Δημοτικών Αστυνομικών και των Ελεγκτών θα επιταχύνουν τη διαδικασία ελέγχου μέσω του νέου συστήματος.
Το έργο με τίτλο «Παροχή Υπηρεσιών για την Εφαρμογή και Λειτουργία Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης σε Δημοτικές Κοινότητες (Α΄, Γ΄ και Ε΄) του Δήμου Θεσσαλονίκης» προβλέπεται από τη σύμβαση να έχει διάρκεια 5 χρόνια, και η λειτουργία του αναμένεται να ξεκινήσει σε 5 μήνες.
Η συνεργασία στοχεύει στην εγκατάσταση και λειτουργία Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης με την χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, με κοινό παρονομαστή την παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών στους επισκέπτες και τους κατοίκους των περιοχών εφαρμογής του έργου, την ικανοποίηση των αυξημένων αναγκών στάθμευσης αλλά και την εξασφάλιση των δημοτικών προσόδων που προκύπτουν από την εγκατάσταση του νέου συστήματος, προς όφελος των δημοτών.
Η παρουσίαση του συστήματος σε μορφή Power Point στον ακόλουθο ηλεκτρονικό σύνδεσμο: https://goo.gl/l5l9ZL
Φωτογραφίες από την συνέντευξη Τύπου:
https://plus.google.com/+cityofthessaloniki/posts/8xfUgH1QBi2
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου