Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις 2017 δείχνουν πως θα υπάρξουν πτώσεις σε αρκετά τμήματα καθώς οι κακές επιδόσεις των υποψηφίων στα μαθηματικά κατεύθυνσης θα σπρώξουν
προς τα κάτω τις βάσεις 2017 στις θετικές και τεχνολογικές σχολές αλλά και στο 2ο και 5ο επιστημονικό πεδίο.
Μάλιστα, εκπαιδευτικοί δεν αποκλείουν σε κάποιες περιπτώσεις να υπάρξουν και θεαματικές «βουτιές». Μεγαλύτερη πτώση, αναμένεται να υπάρξει στις περιζήτητες σχολές του Πολυτεχνείου και των Οικονομικών Τμημάτων. Μικρά αλλά όχι καθοριστική θα είναι και η πτώση των Ιατρικών Σχολών στο ύψος τους, μετά τα δύσκολα θέματα στη Βιολογία Προσανατολισμού. Επίσης μικρές μειώσεις θα υπάρξουν και στις Νομικές Σχολές.
Αυτά είναι τα πρώτα συμπεράσματα μετά και την ολοκλήρωση με Μαθηματικά και Ιστορία Γενικής Παιδείας, των πανελλαδικών εξετάσεων.
Οι αυξομειώσεις κατά πεδίο
Χωρίς ιδιαίτερες αυξομειώσεις φαίνεται πως θα έχουν οι βάσεις των τμημάτων το 1ου επιστημονικού πεδιου σε αντίθεση με το 2ο επιστημονικό πεδίο που τα μαθηματικά κατεύθυνσης θα τραβήξουν τις βάσεις προς τα κάτω
Όπως κάθε χρόνο για το 3ο επιστημονικό πεδίο ο ανταγωνισμός είναι σκληρός, πράγμα που οδήγησε μάλιστα και την Ιατρική Αθηνών να ξεπεράσει τα 19.000 μόρια. Φέτος όπως σημειώνει το Φροντιστήριο Ορόσημο. Οπως σημειώνει το φροντιστήριο Ορόσημο τα θέματα της βιολογίας προσανατολισμού ήταν Πρωτότυπα και μεγαλύτερης δυσκολίας σε σχέση με τα περσινά ενώ της Γενικής ήταν πιο απαιτητικά από πέρυσι.
Στο 4ο πεδίο δεν μπορούμε να κάνουμε μια εκτίμηση με ασφάλεια καθώς την Δευτέρα θα δοθούν μαθήματ απου θα κρίνουν την πορεία των βάσεων σε αυτό το πεδίο
Στο 5ο Πεδίο, τα μαθηματικά κατεύθυνσης και οι κακές επιδόσεις λόγω της δυσκολίας των θεμάτων θα σπρώξει προς τα κάτω τις βάσεις ενώ μια ενισχυμένω τάση προς τα κάτω ενδεχομένως να έχουν οι οικονομικές σχολές καθώς το ΑΟΘ όπως αναφέρει το φροντιστήριο ορόσημο ειχε φέτος απαιτητικά θέματα και για ιδιαίτερα καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Τι δείχνουν τα πρώτα γραπτά
Ειδικότερα πανωλεθρία σημειώθηκε στο μάθημα των Μαθηματικών, που θα συμπαρασύρει σε πτώση τις σχολές των Θετικών Επιστημών, τα Πολυτεχνεία, τις σχολές Πληροφορικής και τις Οικονομικές Σχολές. Οπως προκύπτει από τα εξεταστικά κέντρα που έχουν βαθμολογήσει τα Μαθηματικά, σε 1.500 γραπτά από Αθήνα και Θεσσαλονίκη μόνο 8 βαθμολογήθηκαν με άριστα, ενώ ποσοστό μεγαλύτερο του 50% βαθμολογήθηκε με βαθμό κάτω από 5. Εξάλλου, περίπου το 30% των εξεταζομένων κινήθηκε γύρω στο 10.
Επίσης σύμφωνα με στοιχεία για τα μαθήματα Χημεία, Ανάπτυξη Εφαρμογών και Οικονομία, οι βαθμολογίες διαμορφώνονται χαμηλότερα σε σχέση με πέρυσι, με πολλά γραπτά να είναι κάτω από τη βάση.
Μάλιστα έμπειροι εκπαιδευτικοί δεν αποκλείουν στις περιζήτητες σχολές των Πολυτεχνείων, αλλά και στα Οικονομικά Τμήματα, για κάποια τμήματα να υπάρξει πτώσει ακόμα στα 1.000-1.500 μόρια
Τα δυσκολότερα θέματα σε σχέση με πέρυσι στα Μαθηματικά και τα Αρχαία φαίνεται ότι επηρεάζουν περισσότερο τις φετινές βάσεις.
Για τα Μαθηματικά η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία αναφέρει: «Καλύφθηκε μεγάλο μέρος της ύλης, όχι όμως στο απαραίτητο εύρος της. Αρκετά ερωτήματα ήταν επικεντρωμένα σε συγκεκριμένο κεφάλαιο που αναφέρεται σε προηγούμενες τάξεις. Ωστόσο, ο διατιθέμενος χρόνος δεν επαρκούσε για την πλήρη και επιτυχή ανάπτυξη των θεμάτων, παρότι σε κάποια ερωτήματα είχαν δοθεί τα ενδιάμεσα αποτελέσματα. Τα θέματα έκρυβαν φέτος ορισμένες εκπλήξεις. Στο πρώτο θέμα -και συγκεκριμένα στο ζήτημα Α2.β.- ζητήθηκε για πρώτη φορά αιτιολόγηση απάντησης σε ερώτηση κλειστού τύπου (Ψευδής – Αληθής), που εξετάζει την κριτική ικανότητα των υποψηφίων. Τα υπόλοιπα θέματα απαιτούσαν μεγάλη ευχέρεια στις πράξεις και άριστες αλγεβρικές γνώσεις από τις προηγούμενες τάξεις του Λυκείου».
Στην εξέταση των Αρχαίων εδόθησαν στους υποψηφίους ένα διδαγμένο κείμενο του Πλάτωνα (Πρωταγόρας 322d-323c) και ένα αδίδακτο του Ισοκράτη (Φίλιππος, 26-27). «Τα ερωτήματα που συνοδεύουν το διδαγμένο κείμενο είναι σαφή και κατανοητά. Η αναμενόμενη -όπως και κάθε χρόνο- επιλογή του διδαγμένου επιβεβαιώνει την αναγκαιότητα ανανέωσης της ύλης», ανέφερε η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων (ΠΕΦ). Το αδίδακτο κείμενο χαρακτηρίζεται θέμα μέτριας δυσκολίας και όχι πιο απαιτητικό από το αντίστοιχο των εξετάσεων του 2016. Θεωρείται πιθανό οι βαθμολογίες να κυμανθούν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια σε κάποιες σχολές, στο σύνολό τους πάντως οι βάσεις αναμένεται να κινηθούν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.
Οσον αφορά στο μάθημα της Ιστορίας, η ΠΕΦ υπογράμμισε ότι «οι ερωτήσεις κάλυπταν σημαντικό εύρος της εξεταστέας ύλης και ορισμένες επαναλαμβάνονταν σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια». Για τη χρήση των πηγών, επισήμανε ότι «ο μαθητής μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα στοιχεία των πηγών και αυτά του εγχειριδίου για να απαντήσει». Τέλος, για το τέταρτο θέμα εξηγούσε ότι «ο υποψήφιος έπρεπε να χρησιμοποιήσει συνδυαστική και συνθετική μέθοδο για να επεξεργαστεί τις γνώσεις που του παρέχουν το βιβλίο και οι πηγές, καθώς και να γνωρίζει τα γεγονότα».
Οπως εξηγούν καθηγητές, η Φυσική θεωρείται μάθημα-βαρόμετρο για την πορεία των βάσεων στις δημοφιλείς πολυτεχνικές και ιατρικές σχολές. «Η επιλογή των φετινών θεμάτων εξυπηρετεί τον σκοπό διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων», ήταν το γενικό σχόλιο της Ενωσης Φυσικών.
«Αν και τα φετινά θέματα της Φυσικής δεν περιελάμβαναν κάποιο “πειραματικό” θέμα, όλα περιλαμβάνονται στα διδασκόμενα και δεν είχαν ασάφειες ή λάθη», σχολίασε και η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση (ΕΕΦΕΕ). Από την πλευρά της, η ΟΕΦΕ τόνισε ότι «ένας μαθητής μέτριας δυναμικότητας μπορούσε να προσεγγίσει το 10-12, αλλά στη συνέχεια δυσκόλευαν, με αποτέλεσμα το άριστα να είναι μόνο για μαθητές που έχουν προετοιμαστεί σωστά και έχουν κατανοήσει καλά τις έννοιες του προγραμματισμού». Εκτός από τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, οι βάσεις θα καθοριστούν από τον αριθμό των υποψηφίων που θα δηλώσουν κάθε σχολή, αλλά και τη σειρά προτίμησης των τμημάτων στα μηχανογραφικά δελτία.
Πηγή: aftodioikisi.gr
προς τα κάτω τις βάσεις 2017 στις θετικές και τεχνολογικές σχολές αλλά και στο 2ο και 5ο επιστημονικό πεδίο.
Μάλιστα, εκπαιδευτικοί δεν αποκλείουν σε κάποιες περιπτώσεις να υπάρξουν και θεαματικές «βουτιές». Μεγαλύτερη πτώση, αναμένεται να υπάρξει στις περιζήτητες σχολές του Πολυτεχνείου και των Οικονομικών Τμημάτων. Μικρά αλλά όχι καθοριστική θα είναι και η πτώση των Ιατρικών Σχολών στο ύψος τους, μετά τα δύσκολα θέματα στη Βιολογία Προσανατολισμού. Επίσης μικρές μειώσεις θα υπάρξουν και στις Νομικές Σχολές.
Αυτά είναι τα πρώτα συμπεράσματα μετά και την ολοκλήρωση με Μαθηματικά και Ιστορία Γενικής Παιδείας, των πανελλαδικών εξετάσεων.
Οι αυξομειώσεις κατά πεδίο
Χωρίς ιδιαίτερες αυξομειώσεις φαίνεται πως θα έχουν οι βάσεις των τμημάτων το 1ου επιστημονικού πεδιου σε αντίθεση με το 2ο επιστημονικό πεδίο που τα μαθηματικά κατεύθυνσης θα τραβήξουν τις βάσεις προς τα κάτω
Όπως κάθε χρόνο για το 3ο επιστημονικό πεδίο ο ανταγωνισμός είναι σκληρός, πράγμα που οδήγησε μάλιστα και την Ιατρική Αθηνών να ξεπεράσει τα 19.000 μόρια. Φέτος όπως σημειώνει το Φροντιστήριο Ορόσημο. Οπως σημειώνει το φροντιστήριο Ορόσημο τα θέματα της βιολογίας προσανατολισμού ήταν Πρωτότυπα και μεγαλύτερης δυσκολίας σε σχέση με τα περσινά ενώ της Γενικής ήταν πιο απαιτητικά από πέρυσι.
Στο 4ο πεδίο δεν μπορούμε να κάνουμε μια εκτίμηση με ασφάλεια καθώς την Δευτέρα θα δοθούν μαθήματ απου θα κρίνουν την πορεία των βάσεων σε αυτό το πεδίο
Στο 5ο Πεδίο, τα μαθηματικά κατεύθυνσης και οι κακές επιδόσεις λόγω της δυσκολίας των θεμάτων θα σπρώξει προς τα κάτω τις βάσεις ενώ μια ενισχυμένω τάση προς τα κάτω ενδεχομένως να έχουν οι οικονομικές σχολές καθώς το ΑΟΘ όπως αναφέρει το φροντιστήριο ορόσημο ειχε φέτος απαιτητικά θέματα και για ιδιαίτερα καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Τι δείχνουν τα πρώτα γραπτά
Ειδικότερα πανωλεθρία σημειώθηκε στο μάθημα των Μαθηματικών, που θα συμπαρασύρει σε πτώση τις σχολές των Θετικών Επιστημών, τα Πολυτεχνεία, τις σχολές Πληροφορικής και τις Οικονομικές Σχολές. Οπως προκύπτει από τα εξεταστικά κέντρα που έχουν βαθμολογήσει τα Μαθηματικά, σε 1.500 γραπτά από Αθήνα και Θεσσαλονίκη μόνο 8 βαθμολογήθηκαν με άριστα, ενώ ποσοστό μεγαλύτερο του 50% βαθμολογήθηκε με βαθμό κάτω από 5. Εξάλλου, περίπου το 30% των εξεταζομένων κινήθηκε γύρω στο 10.
Επίσης σύμφωνα με στοιχεία για τα μαθήματα Χημεία, Ανάπτυξη Εφαρμογών και Οικονομία, οι βαθμολογίες διαμορφώνονται χαμηλότερα σε σχέση με πέρυσι, με πολλά γραπτά να είναι κάτω από τη βάση.
Μάλιστα έμπειροι εκπαιδευτικοί δεν αποκλείουν στις περιζήτητες σχολές των Πολυτεχνείων, αλλά και στα Οικονομικά Τμήματα, για κάποια τμήματα να υπάρξει πτώσει ακόμα στα 1.000-1.500 μόρια
Τα δυσκολότερα θέματα σε σχέση με πέρυσι στα Μαθηματικά και τα Αρχαία φαίνεται ότι επηρεάζουν περισσότερο τις φετινές βάσεις.
Για τα Μαθηματικά η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία αναφέρει: «Καλύφθηκε μεγάλο μέρος της ύλης, όχι όμως στο απαραίτητο εύρος της. Αρκετά ερωτήματα ήταν επικεντρωμένα σε συγκεκριμένο κεφάλαιο που αναφέρεται σε προηγούμενες τάξεις. Ωστόσο, ο διατιθέμενος χρόνος δεν επαρκούσε για την πλήρη και επιτυχή ανάπτυξη των θεμάτων, παρότι σε κάποια ερωτήματα είχαν δοθεί τα ενδιάμεσα αποτελέσματα. Τα θέματα έκρυβαν φέτος ορισμένες εκπλήξεις. Στο πρώτο θέμα -και συγκεκριμένα στο ζήτημα Α2.β.- ζητήθηκε για πρώτη φορά αιτιολόγηση απάντησης σε ερώτηση κλειστού τύπου (Ψευδής – Αληθής), που εξετάζει την κριτική ικανότητα των υποψηφίων. Τα υπόλοιπα θέματα απαιτούσαν μεγάλη ευχέρεια στις πράξεις και άριστες αλγεβρικές γνώσεις από τις προηγούμενες τάξεις του Λυκείου».
Στην εξέταση των Αρχαίων εδόθησαν στους υποψηφίους ένα διδαγμένο κείμενο του Πλάτωνα (Πρωταγόρας 322d-323c) και ένα αδίδακτο του Ισοκράτη (Φίλιππος, 26-27). «Τα ερωτήματα που συνοδεύουν το διδαγμένο κείμενο είναι σαφή και κατανοητά. Η αναμενόμενη -όπως και κάθε χρόνο- επιλογή του διδαγμένου επιβεβαιώνει την αναγκαιότητα ανανέωσης της ύλης», ανέφερε η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων (ΠΕΦ). Το αδίδακτο κείμενο χαρακτηρίζεται θέμα μέτριας δυσκολίας και όχι πιο απαιτητικό από το αντίστοιχο των εξετάσεων του 2016. Θεωρείται πιθανό οι βαθμολογίες να κυμανθούν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια σε κάποιες σχολές, στο σύνολό τους πάντως οι βάσεις αναμένεται να κινηθούν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.
Οσον αφορά στο μάθημα της Ιστορίας, η ΠΕΦ υπογράμμισε ότι «οι ερωτήσεις κάλυπταν σημαντικό εύρος της εξεταστέας ύλης και ορισμένες επαναλαμβάνονταν σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια». Για τη χρήση των πηγών, επισήμανε ότι «ο μαθητής μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα στοιχεία των πηγών και αυτά του εγχειριδίου για να απαντήσει». Τέλος, για το τέταρτο θέμα εξηγούσε ότι «ο υποψήφιος έπρεπε να χρησιμοποιήσει συνδυαστική και συνθετική μέθοδο για να επεξεργαστεί τις γνώσεις που του παρέχουν το βιβλίο και οι πηγές, καθώς και να γνωρίζει τα γεγονότα».
Οπως εξηγούν καθηγητές, η Φυσική θεωρείται μάθημα-βαρόμετρο για την πορεία των βάσεων στις δημοφιλείς πολυτεχνικές και ιατρικές σχολές. «Η επιλογή των φετινών θεμάτων εξυπηρετεί τον σκοπό διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων», ήταν το γενικό σχόλιο της Ενωσης Φυσικών.
«Αν και τα φετινά θέματα της Φυσικής δεν περιελάμβαναν κάποιο “πειραματικό” θέμα, όλα περιλαμβάνονται στα διδασκόμενα και δεν είχαν ασάφειες ή λάθη», σχολίασε και η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση (ΕΕΦΕΕ). Από την πλευρά της, η ΟΕΦΕ τόνισε ότι «ένας μαθητής μέτριας δυναμικότητας μπορούσε να προσεγγίσει το 10-12, αλλά στη συνέχεια δυσκόλευαν, με αποτέλεσμα το άριστα να είναι μόνο για μαθητές που έχουν προετοιμαστεί σωστά και έχουν κατανοήσει καλά τις έννοιες του προγραμματισμού». Εκτός από τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, οι βάσεις θα καθοριστούν από τον αριθμό των υποψηφίων που θα δηλώσουν κάθε σχολή, αλλά και τη σειρά προτίμησης των τμημάτων στα μηχανογραφικά δελτία.
Πηγή: aftodioikisi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου