Translate (μεταφραση)

Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2017

Πως θα διαλέξετε την κατάλληλη κάβα κρασιού

Μπορείτε να αγοράσετε κρασί από οπουδήποτε - κάβες, σούπερ μάρκετ, ψιλικατζίδικα, ζαχαροπλαστεία ακόμα και  βενζινάδικα.  Αλλά αν ενδιαφέρεστε πραγματικά για το καλό κρασί,


πρέπει να βρείτε μια κάβα την οποία θα επισκέπτεστε συστηματικά.
 Με έναν ιδιοκτήτη που αγαπά το κρασί, δοκιμάζει αυτό που πουλάει και έχει υπαλλήλους που δεν είναι σνομπ του κρασιού αλλά είναι ευτυχείς να μοιραστούν μαζί σας τις γνώσεις τους και να απαντήσουν ακόμα και στις πιο χαζές ερωτήσεις σας.

Αυτές τις κάβες μπορούμε να τις ονομάσουμε μπουτίκ κάβες κρασιού και είναι μια νέα μόδα που έρχεται και στην Ελλάδα από πόλεις όπως Νέα Υόρκη, Λονδίνο και Παρίσι. Αλλά όπως συμβαίνει με όλους τους πωλητές, μερικοί το κάνουν καλύτερα από όλους τους άλλους. Τι είναι λοιπόν αυτό που θα πρέπει να προσέξετε πριν επιλέξετε μια κάβα;

        Το στήσιμο του μαγαζιού και η ατμόσφαιρα

Μπορείτε να βγάλετε αρκετά συμπεράσματα, απλά και μόνο βλέποντας το μαγαζί. Εάν τα μπουκάλια κάθονται στον ήλιο, αυτό είναι κακό, γιατί το φως βλάπτει τα κρασιά. Αν τα σώματα θερμότητας (καλοριφέρ ή air condition) βρίσκονται δίπλα στα ράφια κρασιού, απλά φύγετε! Τα κρασιά μαγειρεύονται... Αν δείτε ότι τα κρασιά βρίσκονται σε σκονισμένα μπουκάλια, σε παρατημένα ράφια αυτό δεν είναι άποψη: Σημαίνει ότι κανείς δεν έχει ενδιαφερθεί μέχρι τώρα να τα πουλήσει. Βέβαια πολλοί επαγγελματίες, τοποθετούν σε σημεία που προσβάλονται από τον ήλιο, φιάλες dummy, οι οποίες είναι φτιαγμένες γι αυτό το σκοπό και δεν περιέχουν κρασί ή άλλο ευπαθές υγρό.

Το στήσιμο της κάβας πρέπει να σας διευκολύνει στο να βρείτε εύκολα το κρασί που θέλετε. Μπορεί η διάταξη για παράδειγμα να είναι γεωγραφική. Ή να γίνεται με βάση τις ποικιλίες.  Το θέμα είναι να μην είναι περίπλοκο και εκφοβιστικό το στήσιμο, ακόμα και για τον πιο αρχάριο πελάτη.  Το γοητευτικό Bottlerocket της Νέας Υόρκης έχει στήσει την οργάνωση των κρασιών με βάση τον συνδυασμό φαγητού-οίνου (π.χ. κρασιά για θαλασσινά, πουλερικά, κινέζικα κλπ) για να βοηθήσει τους ανθρώπους να εντοπίσουν γρήγορα το ιδανικό μπουκάλι που θέλουν για ένα γεύμα ή ένα δείπνο.  Πολλές μπουτίκ κάβες οργανώνουν τα ράφια τους με τον τρόπο που κάνουν οι περισσότερες λίστες εστιατορίων, από το λευκό στο κόκκινο κρασί και από το πιο ελαφρύ σώμα στο πλήρες.  Όλα τα παραπάνω είναι ενδείξεις ότι το προσωπικό του καταστήματος ενδιαφέρεται να σας βοηθήσει να έχετε μια καλή εμπειρία κρασιού.

Ένα κομψό εσωτερικό στυλ υψηλής αισθητικής ή μια ζεστή διακόσμηση δεν είναι απαραίτητα στοιχεία αλλά σίγουρα προσθέτουν πόντους σε χώρους που έχουν φτιαχτεί για να διατηρούν κρασιά  ποιότητας σε περιβάλλον ελεγχόμενης θερμοκρασίας.

Πιο σημαντικό βέβαια από όλα είναι οι ουσιαστικές συμβουλές που θα σας δώσει ο πωλητής της κάβας.

           Η  γκάμα επιλογής κρασιών

Ένα ευρύ φάσμα ξεχωριστών κρασιών από διαφορετικές περιοχές και με διάφορες ποικιλίες & τιμές είναι απαραίτητο. Η λέξη-κλειδί είναι επιμέλεια,  που σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες-επιμέλητές της κάβας επιλέγουν οι ίδιοι ένα προς ένα, κρασιά που τους αρέσουν και όχι μόνο τα best-sellers ή τα πιο γνωστά brands της αγοράς που πολλοί τα περιγράφουν ως  junk food του κρασιού.

Οπότε, πριν αποφασίζετε από ποια κάβα θα ψωνίζετε ελέγξτε τα εξής: Διαθέτει μια ποικιλία κρασιών και όχι μόνο τα πιο διαφημιζόμενα mainstream brands; Υπάρχουν κρασιά από λιγότερο γνωστές περιοχές αλλά και κλασσικά κρασιά σε οικονομικές τιμές;  Οι φιάλες στην ενότητα Σαντορίνη δεν θα πρέπει να έχουν μόνο ποικιλία ασύρτικο ή στη Νάουσα μόνο ξινόμαυρο.

Σε μια μεγάλη κάβα, η τεράστια ποικιλία μπορεί να κομπλάρει τον πελάτη και να τον κάνει να αισθανθεί ότι βρίσκεται ανάμεσα σε ένα χάος επιλογών. Εκεί χρειάζεται η επικοινωνιακή ικανότητα του πωλητή, με τον οποίο ο πελάτης θα χρειαστεί λίγο χρόνο για να αναπτύξει διαπροσωπική σχέση και να αισθανθεί άνετα. Σε μικρότερα καταστήματα, μπορεί ο ιδιοκτήτης να βρίσκεται πίσω από το ταμείο αλλά αυτό σημαίνει ότι οι επιλογές που προσφέρει είναι περιορισμενες και οι πελάτες του δεν χρειάζονται βοήθεια.

Η περιήγηση στα ράφια των μπουκαλιών σας λέει πολλά για τη φιλοσοφία του ιδιοκτήτη της κάβας, ακριβώς όπως ένας κατάλογος κρασιών εστιατορίων αντανακλά αυτά του διευθυντή κρασιού. Αν υπάρχει τμήμα των βιολογικών οίνων ή πορτοκαλί κρασιών, για παράδειγμα, αυτό σημαίνει ότι το κατάστημα ευνοεί πιο ασυνήθιστες ετικέτες.

                    Το εύρος τιμής

Οι καλές τιμές και οι προσφορές έχουν σημασία. Υπάρχουν διάφορες εφαρμογές, τουλάχιστον όταν βρεθείτε σε κάβα στο εξωτερικό, με τις οποίες είναι πολύ εύκολο να ελέγξετε το εύρος τιμής ενός κρασιού , για να καταλάβετε πόσο ακριβή είναι η κάβα που επισκεφτήκατε. Το  Wine Searcher είναι μια από αυτές.

Ανεξάρτητα από το πόσο πολλές επιλογές έχει το κατάστημα,  ελέγξτε την ποικιλία που προσφέρει σε τιμές από 10 ως 30 ευρώ. Τα ενδιαφέροντα κρασιά που δεν είναι φθηνά, πρέπει να αποτελούν περίπου το 20% των προσφορών του καταστήματος.

Θα πρέπει επίσης να περιμένετε τουλάχιστον 10% έκπτωση αν αγοράσετε κιβώτιο. Το ίδιο ισχύει κι αν αγοράσετε ένα σύνολο κρασιών για δώρο ή αν είστε μέλη ενός προγράμματος για συχνούς πελάτες.

Τα καλά καταστήματα παίρνουν πίσω τα αλλοιωμένα κρασιά - αρκεί το μπουκάλι να μην είναι άδειο. Αλλά δεν δέχονται πίσω ένα κρασί, απλά γιατί δεν σας άρεσε.

                      Το προσωπικό

Στις μπουτίκ κάβες υπάρχουν περιγραφές-σχόλια δίπλα στα μπουκάλια από το προσωπικό του καταστήματος. Επίσης, πολλές φορές υπάρχει και συγκεκριμένο τμήμα με αγαπημένα κρασιά του προσωπικού –όπως και στα βιβλιοπωλεία! Και τα δυο είναι σαφείς ενδείξεις ότι οι εργαζόμενοι είναι ενθουσιώδεις, γνώστες του αντικειμένου και μπορούν να προσφέρουν βοήθεια και να σας μάθουν πράγματα.

Η καλύτερη συμβουλή προέρχεται από πωλητές που είναι ανεπιτήδευτοι, δεν θέλουν να φανούν ξερόλες και δεν θα σας κάνουν να αισθανθείτε άσχημα με αυτό που ρωτάτε ή με το πλήθος των ερωτήσεων που κάνετε. Θα φροντίσουν να καταλάβουν τα γούστα σας για να βρουν αυτό το κρασί που θα σας αρέσει.

Βοηθά όμως να κάνετε κι εσείς ερωτήσεις - τι θα συνιστούσαν με αυτό που έχετε για δείπνο, ή τι θα διάλεγαν για ένα cabernet που δεν είναι πολύ ταννικό, ή μια εναλλακτική λύση για chardonnay, κλπ.

Ένας χαρούμενος υπάλληλος πρέπει να βοηθήσει κάθε αρχάριο να βρει τις λέξεις για να περιγράψει τις γεύσεις που θέλει και αυτό που δεν του αρέσει στο κρασί. Ορισμένες μπουτίκ κάβες κρατούν αρχείο με τι ψωνίζετε συχνά, τι σας αρέσει και τι όχι, για να σας προτείνουν ανάλογα. Επίσης, μερικές κάβες έχουν και λέσχη κρασιού.

Και φυσικά, ένα κατάστημα πρέπει να προσφέρει δωρεάν παράδοση, να είναι πρόθυμο να σας δώσει μαζί με αυτά που αγοράσατε και κάποια μπουκάλια δείγμα, για να δοκιμάσετε ή επίσης, να αφιερώσει χρόνο για να σας εκπαιδεύσει, με θεματικές βραδιές-events κ.α.

                                   Tastings

Ποιος θα αγόραζε αυτοκίνητο χωρίς δοκιμή; Καμία μπουτίκ κάβα στο εξωτερικό δεν έχει  υψηλή βαθμολογία εκτός εάν προσφέρει συχνά (και δωρεάν) οινοδοκιμές στο κατάστημα, χωρίς πίεση για αγορά.

Τα καταστήματα Astor Wines & Spirits  της Νέας Υόρκης, για παράδειγμα, έχουν δωρεάν γευσιγνωσία στις περισσότερες μέρες της εβδομάδας κατά τις βολικές ώρες στις 5 μ.μ. έως τις 8 μ.μ. και δίνουν  20% έκπτωση εάν αγοράσετε ένα από αυτά τα μπουκάλια.

Το Hedonism του Λονδίνου, που έχει μια τεράστια συλλογή κρασιών από όλο τον κόσμο, προσφέρει δειγματοληψίες 48 οίνων σε ποτήρι από τα Enomatic Wine Dispensers, καθώς και ειδικές γευστικές δοκιμές με τους μεγαλύτερους οινοπαραγωγούς παγκοσμίως.

Άλλες κάβες προσφέρουν ακόμη μαθήματα κρασιού, όπως το Legrand Filles et Fils του Παρισιού, το οποίο διαθέτει επίσης ένα wine bar μέσα στο κατάστημα.

                       Ψηφιακή παρουσία

Μια κομψή ιστοσελίδα με ένα εύχρηστο e- shop χρειάζεται, για να μπορούν οι πελάτες να περιηγηθούν όλες τις ώρες στην κάβα , έστω και ψηφιακά και να μπορούν να αποφαίσουν εκ των προτέρων τι να αγοράσουν. Επίσης, τακτικά newsletters με ειδικές προσφορές είναι ένα τεράστιο πλεονέκτημα, όπως και η ενσωμάτωση στην ιστοσελίδα ενός ενημερωτικού blog. Για παράδειγμα, το κατάστημα Berry Bros. & Rudd στο Λονδίνο. Το κατάστημα με έδρα το Λονδίνο στην οδό St. James's κέρδισε το βραβείο για το Best Industry Wine Blog το 2015 και η ιστοσελίδα του περιλαμβάνει οδηγούς για τoν συνδυασμό οίνων και φαγητού αλλά και για την επένδυση σε αγορές ακριβών κρασιών.

Επιμέλεια: Άννα Ποδάρα






Πηγή:krasiagr.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου