Ένα πολύ όμορφο και ενδιαφέρον ρεσιτάλ, που περιλαμβάνει έργα της πρώτης και της δεύτερης σχολής της Βιέννης,
παρουσιάζουν στις 13 Νοεμβρίου 2019 στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης οι φοιτητές από την ειδίκευση πιάνου και μουσικής δωματίου της τάξης του καθηγητή Ούβε Μάτσκε στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης (ΤΜΕΤ) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (ΠΑΜΑΚ).
Η κομβική σημασία της Βιέννης ως μουσικού κέντρου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την καθιέρωση και τελειοποίηση της φόρμας της κλασικής σονάτας.
Η άνευ προηγουμένου συγκέντρωση συνθετών με παγκόσμια ακτινοβολία στα τέλη του 18ου και στην αρχή του 19ου αιώνα –Haydn, Mozart, Beethoven και Schubert–, η απαράμιλλη αναβάθμιση του ρόλου του πιάνου ως μέσου καλλιτεχνικής έκφρασης, καθώς και η ευρύτατη χρήση του στην αριστοκρατική και αστική κοινωνική ζωή, συνέβαλαν στην ποσοτική και ποιοτική εκτίναξη του πιανιστικού ρεπερτορίου, το οποίο ανήκει πλέον στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά.
Εκατό χρόνια αργότερα, στις αρχές του 20ού αιώνα, η Βιέννη έγινε για άλλη μια φορά κέντρο παγκόσμιων μουσικών εξελίξεων με τη λεγόμενη «δεύτερη σχολή της Βιέννης», η οποία είναι συνδεδεμένη με το συνθετικό στιλ του δωδεκαφθογγισμού των Schönberg, Berg και Webern.
Το πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνει δύο κλασικές σονάτες των Haydn (1781/82) και Beethoven (1809), ενώ με τη σονάτα του Schubert (1818) σκιαγραφεί την έκτοτε ευρύτατη χρήση του σχήματος «πιάνο - τέσσερα χέρια» και με την περίφημη σονάτα του Mozart (1781) τη χρήση του σχήματος «δύο πιάνα – τέσσερα χέρια».
Η δεύτερη σχολή της Βιέννης αντιπροσωπεύεται από ένα πρώιμο έργο του Schönberg για πιάνο - τέσσερα χέρια (1896), από τη μοναδική σονάτα για πιάνο του Berg (1907/08) και τέλος από ένα δείγμα καθαρού δωδεκαφθογγισμού, τις Παραλλαγές του Webern (1936).
Παίρνουν μέρος οι: Μαρία Βλαχοδήμου, Ναταλία Γιαννάκη, Στέλιος Ιωσήφ, Αθανάσιος Κατσάρας, Σαπφώ Κουτρουμανίδου, Δημήτριος Μέξης, Τατιάνα Νικολοπούλου, Αθανάσιος Μ. Ραμαδανίδης, Φοίβος Φίλκας.
Πρόγραμμα
Α’ μέρος
Joseph Haydn (1732-1809), Σονάτα σε μι ελάσσονα Hob. XVI – Ναταλία Γιαννάκη
Alban Berg (1885 -1935), Σονάτα έργο 1 – Φοίβος Φίλκας
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791), Σονάτα σε ρε μείζονα για δύο πιάνα τέσσερα χέρια KV 448 – Σαπφώ Κουτρουμανίδου, Τατιάνα Νικολοπούλου
Β’ μέρος
Arnold Schönberg (1872-1951), Έξι κομμάτια για πιάνο τέσσερα χέρια – Αθανάσιος Κατσάρας, Στέλιος Ιωσήφ
Ludwig van Beethoven (1770-1827), Σονάτα σε φα δίεση μείζονα έργο 78 – Δημήτριος Μέξης
Anton Webern (1883-1945), Παραλλαγές έργο 27 – Δημήτριος Μέξης
Franz Schubert (1797-1828), Σονάτα σε σι ύφεση μείζονα έργο 30, D 617 – Μαρία Βλαχοδήμου, Αθανάσιος Μ. Ραμαδανίδης
Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2019
Έναρξη: 21.00
Χώρος: Μ2 – Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης
Τιμές εισιτηρίων: 10€, 5€ (μειωμένο)
παρουσιάζουν στις 13 Νοεμβρίου 2019 στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης οι φοιτητές από την ειδίκευση πιάνου και μουσικής δωματίου της τάξης του καθηγητή Ούβε Μάτσκε στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης (ΤΜΕΤ) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (ΠΑΜΑΚ).
Η κομβική σημασία της Βιέννης ως μουσικού κέντρου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την καθιέρωση και τελειοποίηση της φόρμας της κλασικής σονάτας.
Η άνευ προηγουμένου συγκέντρωση συνθετών με παγκόσμια ακτινοβολία στα τέλη του 18ου και στην αρχή του 19ου αιώνα –Haydn, Mozart, Beethoven και Schubert–, η απαράμιλλη αναβάθμιση του ρόλου του πιάνου ως μέσου καλλιτεχνικής έκφρασης, καθώς και η ευρύτατη χρήση του στην αριστοκρατική και αστική κοινωνική ζωή, συνέβαλαν στην ποσοτική και ποιοτική εκτίναξη του πιανιστικού ρεπερτορίου, το οποίο ανήκει πλέον στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά.
Εκατό χρόνια αργότερα, στις αρχές του 20ού αιώνα, η Βιέννη έγινε για άλλη μια φορά κέντρο παγκόσμιων μουσικών εξελίξεων με τη λεγόμενη «δεύτερη σχολή της Βιέννης», η οποία είναι συνδεδεμένη με το συνθετικό στιλ του δωδεκαφθογγισμού των Schönberg, Berg και Webern.
Το πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνει δύο κλασικές σονάτες των Haydn (1781/82) και Beethoven (1809), ενώ με τη σονάτα του Schubert (1818) σκιαγραφεί την έκτοτε ευρύτατη χρήση του σχήματος «πιάνο - τέσσερα χέρια» και με την περίφημη σονάτα του Mozart (1781) τη χρήση του σχήματος «δύο πιάνα – τέσσερα χέρια».
Η δεύτερη σχολή της Βιέννης αντιπροσωπεύεται από ένα πρώιμο έργο του Schönberg για πιάνο - τέσσερα χέρια (1896), από τη μοναδική σονάτα για πιάνο του Berg (1907/08) και τέλος από ένα δείγμα καθαρού δωδεκαφθογγισμού, τις Παραλλαγές του Webern (1936).
Παίρνουν μέρος οι: Μαρία Βλαχοδήμου, Ναταλία Γιαννάκη, Στέλιος Ιωσήφ, Αθανάσιος Κατσάρας, Σαπφώ Κουτρουμανίδου, Δημήτριος Μέξης, Τατιάνα Νικολοπούλου, Αθανάσιος Μ. Ραμαδανίδης, Φοίβος Φίλκας.
Πρόγραμμα
Α’ μέρος
Joseph Haydn (1732-1809), Σονάτα σε μι ελάσσονα Hob. XVI – Ναταλία Γιαννάκη
Alban Berg (1885 -1935), Σονάτα έργο 1 – Φοίβος Φίλκας
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791), Σονάτα σε ρε μείζονα για δύο πιάνα τέσσερα χέρια KV 448 – Σαπφώ Κουτρουμανίδου, Τατιάνα Νικολοπούλου
Β’ μέρος
Arnold Schönberg (1872-1951), Έξι κομμάτια για πιάνο τέσσερα χέρια – Αθανάσιος Κατσάρας, Στέλιος Ιωσήφ
Ludwig van Beethoven (1770-1827), Σονάτα σε φα δίεση μείζονα έργο 78 – Δημήτριος Μέξης
Anton Webern (1883-1945), Παραλλαγές έργο 27 – Δημήτριος Μέξης
Franz Schubert (1797-1828), Σονάτα σε σι ύφεση μείζονα έργο 30, D 617 – Μαρία Βλαχοδήμου, Αθανάσιος Μ. Ραμαδανίδης
Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2019
Έναρξη: 21.00
Χώρος: Μ2 – Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης
Τιμές εισιτηρίων: 10€, 5€ (μειωμένο)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου