Νοσηλεύτρια στο “Παπαγεωργίου δημιούργησε πλατφόρμα cloud με στόχο τη σημαντική μείωση του χρόνου αναμονής στις λίστες χειρουργείων.
Η πλατφόρμα σχεδιάστηκε στο πλαίσιο διπλωματικής εργασίας της , πτυχιούχου Πληροφορικής με μεταπτυχιακό στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική, Σοφίας Στεφανίδου.
Η πλατφόρμα αυτή, που παρουσιάστηκε πριν από λίγους μήνες στο 20ο Συνέδριο της Εταιρείας Μάνατζμεντ Υπηρεσιών Υγείας, σε εργασία με θέμα “Δυναμική vs Στατικής Λίστας Χειρουργείων”, την οποία σχεδίασε η κ. Στεφανίδου με την αρωγή του επίσης νοσηλευτή του “Παπαγεωργίου”, Παναγιώτη Τουχτίδη, αναμένεται, αμέσως μετά τη δημοσίευσή της, να υποβληθεί στο υπουργείο Υγείας προκειμένου να εξεταστεί η εφαρμογή της.
Όπως επισημαίνουν οι συγγραφείς της εργασίας, οι αναμονές στα δημόσια νοσοκομεία για χειρουργικές επεμβάσεις ποικίλης βαρύτητας αποτελούν ένα μείζον ζήτημα στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. «Αυτό που έχουμε παρατηρήσει όλα αυτά τα χρόνια και στα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης αλλά και σε αυτά των όμορων νομών είναι ότι οι λίστες των χειρουργείων παρουσιάζονται ως το μεγαλύτερο πρόβλημα. Αν και η αποτύπωση που έγινε προσφάτως, με νόμο της προηγούμενης κυβέρνησης, θεωρητικά προσπάθησε να λύσει ένα πρόβλημα, στην ουσία πιστοποίησε αυτό που όλοι οι υγειονομικοί ξέραμε και ενδεχομένως κάποιοι υποψιάζονταν: Υπάρχουν πολλά νοσοκομεία, τα οποία έχουν πολύ μεγάλη αναμονή και άλλα νοσοκομεία που έχουν πολύ μικρότερη. Όμως ο κόσμος, λόγω της στατικότητας των λιστών, που είναι απλά λίστες διαδοχής καταγραφών, δεν γνωρίζει πού μπορεί να βρει πιο σύντομα τη θεραπεία του», ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Παναγιώτης Τουχτίδης.
Αυτός ήταν ο λόγος που σχεδιάστηκε μια πλατφόρμα σε cloud, η οποία στην ουσία μοιάζει με τις πλατφόρμες που ήδη λειτουργούν, όπως της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης ή του ηλεκτρονικού ραντεβού.
«Στην πλατφόρμα σε cloud που σχεδιάσαμε, ο κάθε πολίτης, αφού έχει κάνει την εγγραφή του έπειτα από εξέταση του χειρουργού στο πρώτο ραντεβού ως υποψήφιος προς χειρουργείο, θα μπορεί να παρακολουθεί το κατά πόσο μεταβάλλεται η λίστα στην οποία είναι εγγεγραμμένος και ενδεχομένως να αναζητά συντομότερες λίστες χειρουργείων σε άλλα νοσοκομεία της χώρας. Αυτό βέβαια προϋποθέτει, στην πλήρη εφαρμογή, ότι όλες οι λίστες αυτές θα συνδεθούν, όπως είναι συνδεδεμένες και όλες οι δομές υγείας για τα ραντεβού. Επίσης, ο ασθενής, μέσα από αυτή την πλατφόρμα, με κριτήρια ειδικότητας ή χωροταξικά και με ποιοτικά χαρακτηριστικά εκλέπτυνσης, θα μπορεί να βλέπει πού είναι το πιο σύντομο αντίστοιχο χειρουργείο σε όλη την επικράτεια και έτσι αυτόματα να μπορεί να βρει μια πιο γρήγορη λύση στο πρόβλημά του. Θα μπορεί να ζητάει ραντεβού στο νοσοκομείο που εμφανίζεται ότι η λίστα είναι μικρότερη και το νοσοκομείο να τον ειδοποιεί και να του κλείνει ραντεβού έτσι ώστε να τον αξιολογήσει και ο εκεί χειρουργός. Και το μεγάλο πλεονέκτημα θα είναι ότι βρίσκοντας και πιο σύντομη λύση από αυτή την ηλεκτρονική πλατφόρμα θα φεύγει ο ασθενής από τη μία “ουρά” και θα πηγαίνει προς την άλλη “ουρά” της άλλης κλινικής ή του άλλου νοσοκομείου και θα μεταβάλλονται συνεχώς οι λίστες προς το καλύτερο με τη διάχυση περιστατικών με τελικό στόχο τον μικρότερο χρόνο αναμονής» εξήγησε ο κ. Τουχτίδης.
Απαντώντας στο ερώτημα κατά πόσο μπορεί να ελαττωθεί ο χρόνος αναμονής με την εφαρμογή αυτής της πλατφόρμας, ο κ Τουχτίδης επισήμανε ότι οι χρόνοι αναμονής έχουν τεράστιες αποκλίσεις από νοσοκομείο σε νοσοκομείο, ενώ με την εφαρμογή της πλατφόρμας cloud ο χρόνος αναμονής μπορεί να μειωθεί τουλάχιστον στο μισό.
Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι κάποιος που θα επισκεφτεί τις αναρτημένες λίστες χειρουργείων γιατί θέλει να κάνει επέμβαση βουβωνοκήλης, για παράδειγμα, θα δει ότι στο “Παπαγεωργίου” θα πρέπει να περιμένει έως και 22 μήνες, ενώ στον “Άγιο Παύλο” η αναμονή είναι 4-5 μήνες. Η αναμονή στο “Παπαγεωργίου” για μια χολοκυστεκτομή εμφανίζεται στα 2-4 χρόνια αναλόγως τη χειρουργική κλινική ενώ η αναμονή στο “Γεννηματάς” είναι περίπου 4 μήνες.
«Στα μεγάλα νοσοκομεία η αναμονή για ορθοπεδικά χειρουργεία είναι περίπου ένα έτος ενώ στα μικρότερα κυμαίνεται από 4 έως 7 μήνες, στα δε περιφερειακά λίγες μόνο εβδομάδες. Στα δε αγγειοχειρουργικά έχει αναγκαστεί η αγγειοχειρουργική μεγάλου αστικού νοσοκομείου, λόγω φόρτου εργασίας, να προσπαθεί να κάνει μόνο μεγάλες αγγειοχειρουργικές επεμβάσεις, τα λεγόμενα βαριά χειρουργεία, ενώ στα μικρότερα νοσοκομεία μπορεί κάποιος να βρει την υγεία του μέσα σε τρεις μήνες για απλούστερες επεμβάσεις, όπως σαφηνεκτομές. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα ο ασθενής είναι ότι μπαίνει στη λίστα χειρουργείων και του λένε έναν χρόνο, ο οποίος είναι τελείως πλασματικός, διότι σε κάθε νοσοκομείο προστίθενται συνεχώς περιστατικά στις εφημερίες. Κι έτσι ο ασθενής που περιμένει στη λίστα ταλαιπωρείται για χρόνια, ενώ δεν μπορεί να δει ότι μπορεί να βρει τη λύση στην ίδια πόλη ενδεχομένως ή στο ίδιο νοσοκομείο, σε άλλη κλινική, μέσα σε λίγους μήνες ή και σε λίγες εβδομάδες. Η πλατφόρμα cloud θα μειώσει το χρόνο αναμονής ικανοποιητικά προς όφελος του πολίτη», προσέθεσε ο κ. Τουχτίδης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Η πλατφόρμα σχεδιάστηκε στο πλαίσιο διπλωματικής εργασίας της , πτυχιούχου Πληροφορικής με μεταπτυχιακό στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική, Σοφίας Στεφανίδου.
Η πλατφόρμα αυτή, που παρουσιάστηκε πριν από λίγους μήνες στο 20ο Συνέδριο της Εταιρείας Μάνατζμεντ Υπηρεσιών Υγείας, σε εργασία με θέμα “Δυναμική vs Στατικής Λίστας Χειρουργείων”, την οποία σχεδίασε η κ. Στεφανίδου με την αρωγή του επίσης νοσηλευτή του “Παπαγεωργίου”, Παναγιώτη Τουχτίδη, αναμένεται, αμέσως μετά τη δημοσίευσή της, να υποβληθεί στο υπουργείο Υγείας προκειμένου να εξεταστεί η εφαρμογή της.
Όπως επισημαίνουν οι συγγραφείς της εργασίας, οι αναμονές στα δημόσια νοσοκομεία για χειρουργικές επεμβάσεις ποικίλης βαρύτητας αποτελούν ένα μείζον ζήτημα στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. «Αυτό που έχουμε παρατηρήσει όλα αυτά τα χρόνια και στα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης αλλά και σε αυτά των όμορων νομών είναι ότι οι λίστες των χειρουργείων παρουσιάζονται ως το μεγαλύτερο πρόβλημα. Αν και η αποτύπωση που έγινε προσφάτως, με νόμο της προηγούμενης κυβέρνησης, θεωρητικά προσπάθησε να λύσει ένα πρόβλημα, στην ουσία πιστοποίησε αυτό που όλοι οι υγειονομικοί ξέραμε και ενδεχομένως κάποιοι υποψιάζονταν: Υπάρχουν πολλά νοσοκομεία, τα οποία έχουν πολύ μεγάλη αναμονή και άλλα νοσοκομεία που έχουν πολύ μικρότερη. Όμως ο κόσμος, λόγω της στατικότητας των λιστών, που είναι απλά λίστες διαδοχής καταγραφών, δεν γνωρίζει πού μπορεί να βρει πιο σύντομα τη θεραπεία του», ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Παναγιώτης Τουχτίδης.
Αυτός ήταν ο λόγος που σχεδιάστηκε μια πλατφόρμα σε cloud, η οποία στην ουσία μοιάζει με τις πλατφόρμες που ήδη λειτουργούν, όπως της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης ή του ηλεκτρονικού ραντεβού.
«Στην πλατφόρμα σε cloud που σχεδιάσαμε, ο κάθε πολίτης, αφού έχει κάνει την εγγραφή του έπειτα από εξέταση του χειρουργού στο πρώτο ραντεβού ως υποψήφιος προς χειρουργείο, θα μπορεί να παρακολουθεί το κατά πόσο μεταβάλλεται η λίστα στην οποία είναι εγγεγραμμένος και ενδεχομένως να αναζητά συντομότερες λίστες χειρουργείων σε άλλα νοσοκομεία της χώρας. Αυτό βέβαια προϋποθέτει, στην πλήρη εφαρμογή, ότι όλες οι λίστες αυτές θα συνδεθούν, όπως είναι συνδεδεμένες και όλες οι δομές υγείας για τα ραντεβού. Επίσης, ο ασθενής, μέσα από αυτή την πλατφόρμα, με κριτήρια ειδικότητας ή χωροταξικά και με ποιοτικά χαρακτηριστικά εκλέπτυνσης, θα μπορεί να βλέπει πού είναι το πιο σύντομο αντίστοιχο χειρουργείο σε όλη την επικράτεια και έτσι αυτόματα να μπορεί να βρει μια πιο γρήγορη λύση στο πρόβλημά του. Θα μπορεί να ζητάει ραντεβού στο νοσοκομείο που εμφανίζεται ότι η λίστα είναι μικρότερη και το νοσοκομείο να τον ειδοποιεί και να του κλείνει ραντεβού έτσι ώστε να τον αξιολογήσει και ο εκεί χειρουργός. Και το μεγάλο πλεονέκτημα θα είναι ότι βρίσκοντας και πιο σύντομη λύση από αυτή την ηλεκτρονική πλατφόρμα θα φεύγει ο ασθενής από τη μία “ουρά” και θα πηγαίνει προς την άλλη “ουρά” της άλλης κλινικής ή του άλλου νοσοκομείου και θα μεταβάλλονται συνεχώς οι λίστες προς το καλύτερο με τη διάχυση περιστατικών με τελικό στόχο τον μικρότερο χρόνο αναμονής» εξήγησε ο κ. Τουχτίδης.
Απαντώντας στο ερώτημα κατά πόσο μπορεί να ελαττωθεί ο χρόνος αναμονής με την εφαρμογή αυτής της πλατφόρμας, ο κ Τουχτίδης επισήμανε ότι οι χρόνοι αναμονής έχουν τεράστιες αποκλίσεις από νοσοκομείο σε νοσοκομείο, ενώ με την εφαρμογή της πλατφόρμας cloud ο χρόνος αναμονής μπορεί να μειωθεί τουλάχιστον στο μισό.
Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι κάποιος που θα επισκεφτεί τις αναρτημένες λίστες χειρουργείων γιατί θέλει να κάνει επέμβαση βουβωνοκήλης, για παράδειγμα, θα δει ότι στο “Παπαγεωργίου” θα πρέπει να περιμένει έως και 22 μήνες, ενώ στον “Άγιο Παύλο” η αναμονή είναι 4-5 μήνες. Η αναμονή στο “Παπαγεωργίου” για μια χολοκυστεκτομή εμφανίζεται στα 2-4 χρόνια αναλόγως τη χειρουργική κλινική ενώ η αναμονή στο “Γεννηματάς” είναι περίπου 4 μήνες.
«Στα μεγάλα νοσοκομεία η αναμονή για ορθοπεδικά χειρουργεία είναι περίπου ένα έτος ενώ στα μικρότερα κυμαίνεται από 4 έως 7 μήνες, στα δε περιφερειακά λίγες μόνο εβδομάδες. Στα δε αγγειοχειρουργικά έχει αναγκαστεί η αγγειοχειρουργική μεγάλου αστικού νοσοκομείου, λόγω φόρτου εργασίας, να προσπαθεί να κάνει μόνο μεγάλες αγγειοχειρουργικές επεμβάσεις, τα λεγόμενα βαριά χειρουργεία, ενώ στα μικρότερα νοσοκομεία μπορεί κάποιος να βρει την υγεία του μέσα σε τρεις μήνες για απλούστερες επεμβάσεις, όπως σαφηνεκτομές. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα ο ασθενής είναι ότι μπαίνει στη λίστα χειρουργείων και του λένε έναν χρόνο, ο οποίος είναι τελείως πλασματικός, διότι σε κάθε νοσοκομείο προστίθενται συνεχώς περιστατικά στις εφημερίες. Κι έτσι ο ασθενής που περιμένει στη λίστα ταλαιπωρείται για χρόνια, ενώ δεν μπορεί να δει ότι μπορεί να βρει τη λύση στην ίδια πόλη ενδεχομένως ή στο ίδιο νοσοκομείο, σε άλλη κλινική, μέσα σε λίγους μήνες ή και σε λίγες εβδομάδες. Η πλατφόρμα cloud θα μειώσει το χρόνο αναμονής ικανοποιητικά προς όφελος του πολίτη», προσέθεσε ο κ. Τουχτίδης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου