Ειδικά σε ό,τι αφορά τον θάνατο ο Γάλλος σταρ μίλησε ανοιχτά για την ευθανασία, η οποία απαγορεύεται στη Γαλλία (μόνο η παθητική ευθανασία γίνεται ανεκτή).
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Αλέν Ντελόν μίλησε για τον θάνατο. Είχε ήδη κάνει αναφορά στην αυτοκτονία, το 2019, σε συνέντευξή του στο περιοδικό Paris Match.
Η έκκλησή του να του επιτραπεί η ευθανασία σόκαρε τους Γάλλους. «Από κάποια ηλικία και μετά, έχουμε το δικαίωμα να επιλέξουμε να ξεκουμπιστούμε ήσυχα, χωρίς να περάσουμε από νοσοκομεία, ενέσεις ή μηχανήματα», δήλωσε. Πρόσθεσε μάλιστα ότι ο καθένας είναι ελεύθερος να διαλέξει τον θάνατο που επιθυμεί, ειδικά αν πάσχει από κάποιο νόσημα. «Έχω ζήσει στην Ελβετία όπου η ευθανασία επιτρέπεται και πιστεύω ότι είναι το πιο λογικό πράγμα που υπάρχει. Και το πιο φυσιολογικό».
Το εγκεφαλικό που υπέστη το 2019 - Πέρασε 3 εβδομάδες στην εντατική
Ένας από τους πιο καταξιωμένους ηθοποιούς της Ευρώπης για περισσότερες από πέντε δεκαετίες, ο θρυλικός Αλέν Ντελόν υπέστη εγκεφαλικό το καλοκαίρι του 2019, όπως αποκάλυψε τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς ο γιος του, Άντονι. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο πατέρας του, υποβλήθηκε σε εγχείρηση στη Παρίσι, όπου και παρέμεινε τρεις εβδομάδες στην εντατική, αλλά έκτοτε, οι ζωτικές του λειτουργίες ήταν «τέλειες και η κατάστασή του είχε σταθεροποιηθεί» με αποτέλεσμα να επιστρέψει στην Ελβετία, όπου μένει τα τελευταία χρόνια.
Η ζωή του Αλέν Ντελόν
Για τη ζωή του διάσημου Γάλλου ηθοποιού έχουν γραφτεί αμέτρητες σελίδες. Πολλοί τον χαρακτήρισαν ακόμη και θηλυκή Μπριζίτ Μπαρντό, αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως ακόμη κι αυτή βρισκόταν δίπλα του, ή η Ρόμι Σνάιντερ, ο ίδιος ξεχώριζε με την απίστευτη ομορφιά και την κλασική γοητεία του.
Όπως είχε πει και ο ίδιος κάποτε, «η ιστορία της ζωής μου είναι τόσο απίθανη, ώστε κανένας δημοσιογράφος δεν θα ήταν ικανός να την γράψει».
Γεννήθηκε στις 8 Νοεμβρίου του 1935 στη Σο, στα περίχωρα του Παρισιού. Μητέρα του ήταν η όμορφη Εντίθ και πατέρας του ο μποέμ καλλιτέχνης Φαμπιέν Ντελόν. Χώρισαν όταν ο Αλέν ήταν τεσσάρων ετών. Η μητέρα του ξαναπαντρεύτηκε έναν αλλαντοποιό και ο μικρός Αλέν ξέπεσε στις παραμάνες. Έτσι, επειδή ο σύζυγος μίας παραμάνας ήταν δεσμοφύλακας στη φυλακή της Μπουρ λα Ρεν, τα πρώτα του παιχνίδια τα έκανε στο προαύλιο της φυλακής, με τα άλλα παιδιά των δεσμοφυλάκων. Από τα 8 έως τα 14 του, άλλαξε 6 οικοτροφεία, με τη ζωηράδα ενός παιδιού που δεν κατάλαβε ποτέ την απόρριψη των γονιών του. Κακός μαθητής, κατάφερε να αποβληθεί από σχεδόν όλα τα δημόσια σχολεία που πήγε. Στα 18 του κατετάγη εθελοντής στο Πολεμικό Ναυτικό, για να βρεθεί στη Σαϊγκόν, όταν η Ινδοκίνα φλεγόταν. Ευτυχώς γι' αυτόν πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της θητείας του στα κρατητήρια, αφού είχε διάφορα μπλεξίματα. Όπως είχε ο ίδιος πει, από τα 4 χρόνια που βρέθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό, τους 11 μήνες τους πέρασε στη φυλακή, επειδή ήταν «απειθάρχητος».
Γυρνώντας στο Παρίσι, μετά την απόλυσή του από το στρατό και άφραγκος, κάνοντας διάφορες δουλειές του ποδαριού. Εργάστηκε ως σερβιτόρος, πορτιέρης, γραμματέας και πωλητής. Κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτής, έγινε φίλος με την ηθοποιό Μπριζίτ Ομπέρ και την συνόδευσε σε ένα ταξίδι στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, όπου θα ξεκινούσε την καριέρα του ως ηθοποιός.
Ο πρώτος έρωτας με την Ρόμι Σνάιντερ
Η Ρόμι Σνάιντερ, ήταν μία ακόμη ηθοποιός που τον βοήθησε, επιβάλλοντάς τον, δίπλα της, ως πρωταγωνιστή στην ταινία «Κριστίν». Οι δυο τους ερωτεύθηκαν παθιασμένα κι έφτιαξαν ένα από τα ωραιότερα ζευγάρια της ιστορίας του παγκόσμιου σινεμά. Έμειναν μαζί για πέντε χρόνια. Πολλά χρόνια αργότερα, ο Αλέν Ντελόν θα πει ότι δεν ήταν ο μεγάλος έρωτας, αλλά ο πρώτος έρωτας γι' αυτόν και πρόσθεσε με νόημα ότι ήταν διαφορετικοί χαρακτήρες. Αυτός ουσιαστικά ένας άντρας που είχε μια σκληρή παιδική και νεανική ζωή, που είχε περάσει πολλά κι εκείνη μία Ευρωπαία σταρ, που παρέμενε παιδί.
Το 1963 γνωρίζει τη Ναταλί, μια φλογερή γυναίκα, μαροκινής καταγωγής και λίγο μετά κυρία Ντελόν, αφού μαζί της έκανε τον πρώτο του γάμο, αποκτώντας τον Άντονι. Μετά από τρία χρόνια πάθους και μεγάλων καυγάδων θα χωρίσουν.
Στη συνέχεια θα γνωρίσει την Μιρέιγ Νταρκ, την οποία συνάντησε στα γυρίσματα κάποιας ταινίας, αλλά δεν την παντρεύτηκε ποτέ. Την εποχή εκείνη θα γνωρίσει ακόμη πολλές ηθοποιούς - από σταρ και στάρλετ μέχρι και άγνωστες κοπέλες των κινηματογραφικών συνεργείων- και θα ζήσει μαζί τους ερωτικές περιπέτειες. Μερικές απ' τις γνωστότερες περιπέτειές του είναι με την Αν Παριγιό, την Μαριάν Φέιθφουλ, την Νταλιντά, την Τζέιν Φόντα, ενώ το 1987 θα γνωρίσει την κατά πολύ νεότερή του, Ροζαλί Βαν Μπρέμεν, ένα γοητευτικό μοντέλο από την Ολλανδία. Την ερωτεύεται τρελά, την παντρεύεται, αποκτούν δυο παιδιά, την Ανούσκα και τον Αλέν - Φαμπιέν. Τον Οκτώβριο του 2002 χωρίζουν. Είναι η πρώτη γυναίκα που τον αφήνει.
Η υπόθεση Μάρκοβιτς
Ενώ γύριζε το θρίλερ «The Swimming Poll» με την Ρόμι Σνάιντερ, ο φίλος και σωματοφύλακάς του Στεφάν Μάρκοβιτς, βρίσκεται δολοφονημένος σε μια χωματερή στα περίχωρα του Παρισιού. Η αστυνομική έρευνα που ακολούθησε αποκάλυψε καταγγελίες για σεξουαλικά πάρτι στα οποία εμπλέκονταν διασημότητες όπως ο Ντελόν και μέλη της κυβέρνησης, συμπεριλαμβανομένου του μελλοντικού Γάλλου προέδρου, Ζορζ Πομπιντού, του οποίου η σύζυγος φέρεται να βρέθηκε σε επίκεντρο μιας σειράς φωτογραφιών σε ένα τέτοιο πάρτι. Το αφεντικό του εγκλήματος Φρανσουά Μαρκαντόνι, ενεπλάκη επίσης στο σκάνδαλο μετά από ένα σημείωμα που είχε αφήσει ο Μάρκοβιτς αναφέροντας την πεποίθησή του πως εάν του συνέβαινε κάτι θα ήταν εξαιτίας του Ντελόν και του Μαρκαντόνι. Η υπόθεση απέκτησε φήμη σε όλη τη Γαλλία και στον γαλλικό Τύπο ως Υπόθεση Μάρκοβιτς. Σε μια συνέντευξη στο BBC το 1969, ο Ντελόν ρωτήθηκε σχετικά με την υποτιθέμενη συμμετοχή του στο θάνατο του Μάρκοβιτς, τις φήμες για συμμετοχή του σε σεξουαλικά πάρτι και τις σεξουαλικές προτιμήσεις του ίδιου του Ντελόν.
Οι κορυφαίες κινηματογραφικές του στιγμές
Ο Αλέν Ντελόν, έχει συνεργαστεί στις πέντε και βάλε δεκαετίες κινηματογραφικής του σταδιοδρομίας με κορυφαίους σκηνοθέτες και ηθοποιούς, όπως ο Βισκόντι, ο Μελβίλ, ο Αντονιόνι, ο Λόουζι, ο Μπελμοντό, ο Γκαμπέν, ο Λάνκαστερ και έχει πρωταγωνιστήσει σε πάνω από 80 ταινίες. Ας θυμηθούμε τις πέντε σημαντικότερες εμφανίσεις του, σε ταινίες κλασικές, που θα έχουν για πάντα μια ξεχωριστή θέση στην ιστορία του παγκόσμιου σινεμά.
«Γυμνοί στον Ήλιο»
Εξαιρετική ταινία του 1960, γυρισμένη από τον Ρενέ Κλεμάν και το στόρι βασισμένο στο διάσημο μπεστ-σέλερ της Πατρίτσια Χάισμιθ, με τον Ντελόν να υποδύεται τον Τομ Ρίπλεϊ και να κερδίζει την παγκόσμια αναγνώριση, έναν ταλαντούχο μίμο, αργόσχολο, πλαστογράφο και αυτοσχέδιο απατεώνα, που μπορεί να πετύχει πολλά περισσότερα απ' αυτά που μπορεί να φανταστεί. Πρόκειται για ένα αστυνομικό θρίλερ, γυρισμένο στην Ιταλία της «dolce vita», που αναδεικνύει το υπαρξιακό κενό, τη μοναξιά και το αίσθημα της απώλειας, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύει και την παράταιρη εισβολή του αμερικανικού τρόπου ζωής στην Ευρώπη. Παίζουν έξοχα και οι Μορίς Ρονέ, Μαρί Λαφορέ.
«Η Πισίνα»
Το φημισμένο θρίλερ του Ζακ Ντερέ (1969), με τέσσερις δυνατούς χαρακτήρες γύρω από μία πισίνα, ένα καυτό καλοκαίρι στην Κυανή Ακτή. Ντελόν και Ρόμι Σνάιντερ πιο ερωτικοί και ποθητοί από ποτέ και από κοντά η εκρηκτική νεότητα της Τζέιν Μπίργκιν αλλά και ο στιβαρός Μορίς Ρονέ. Η ταινία διαθέτει ορισμένες σκηνές του ζεύγους, που προκαλούν ανατριχίλα με τη απαστράπτουσα γοητεία και το δράμα που κρύβεται πίσω από τη σχέση τους. Το στόρι περιστρέφεται γύρω από τέσσερις χαρακτήρες, που βουλιάζουν στα πάθη τους και στην ίντριγκα, ενώ πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει και η αξέχαστη μελωδία του Μισέλ Λεγκράντ.
«Ο Γατόπαρδος»
Ο Λουκίνο Βισκόντι δίνει ακόμη ένα αριστούργημα (1963), γύρω από την πτώση ενός Ιταλού ευγενή του νότου, που πλησιάζει στο τέλος της παντοδυναμίας του και ταυτόχρονα στο φινάλε μιας εποχής. Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτός ο άρχοντας βλέπει ότι η πτώση του είναι μια φυσική εξέλιξη, αλλά προβλέπει ότι αυτά που θα έρθουν θα είναι ακόμη χειρότερα, για όλους.
Εξαιρετικό το περιτύλιγμα της ταινίας, αλλά ακόμη καλύτερο το βάθος της. Στον ρόλο του ευγενή ο ανεπανάληπτος Μπαρτ Λάνκαστερ, στο ρόλο του νέου ιδεαλιστή επαναστάτη και σύμβολο μίας νέας τάξης πραγμάτων, ο Αλέν Ντελόν, ενώ το μοιραίο φουστάνι της ταινίας το φορά η καυτή Κλάουντια Καρντινάλε. Μια θρυλική ταινία, για την οποία ο Ίγκμαρ Μπέργκμαν είχε πει ότι «είναι η μόνη ταινία που ζήλεψα πραγματικά».
«Ο Δολοφόνος με το Αγγελικό Πρόσωπο»
Εμβληματικό φιλμ νουάρ, που γύρισε το 1967 ο τεράστιος Ζαν Πιέρ Μελβίλ και με το οποίο κεντράρει πάνω στο πρόσωπο ενός επαγγελματία δολοφόνου, που αναλαμβάνει μια τελευταία αποστολή, παρότι σφίγγει συνεχώς γύρω του ο αστυνομικό κλοιός. Με τη χαρακτηριστική του λιτότητα, ο Μελβίλ παραδίδει ένα από τα σημαντικότερα φιλμ του είδους, που θα αποτελεί για πάντα ένα μάθημα κινηματογραφικής δεξιοτεχνίας. Μαζί με τον καλύτερο ίσως Ντελόν, η Ναταλί Ντελόν και ο Φρανσουά Περιέ.
«Ο Κόκκινος Κύκλος»
Ακόμη ένα κλασικό νουάρ του Μελβίλ (1970), στο οποίο ο Ντελόν συναντά ακόμη δύο θηρία της υποκριτικής, τον Ιβ Μοντάν και τον Τζιαν Μαρία Βολοντέ. Η γαλλική απάντηση στις αμερικανικές γκαγκστερικές ταινίες, η οποία θα μείνει στην ιστορία κυρίως για την τελευταία συγκλονιστική σκηνή διάρκειας 30 λεπτών, κάτι που θα μπορούσαν να φέρουν εις πέρας ελάχιστοι σκηνοθέτες. Εννοείται ότι οι ταινίες του Αλέν Ντελόν που αξίζει να ανακαλύψουν ειδικά οι νεότεροι είναι πολύ περισσότερες. Μερικές απ' αυτές είναι «Ο Ρόκο και τ' Αδέλφια του» (1960), «Αντίο Φίλε» (1968), «Μπορσαλίνο» (1970), «Μονομαχία στον Κόκκινο Ήλιο» (1972), «Δύο Ξένοι στην Ίδια Πόλη» (1973), «Μίστερ Κλάιν» (1976), «Για το τομάρι ενός Μπάτσου» (1981) και «Ο Αστερίξ στους Ολυμπιακούς Αγώνες» (2008), που υποδύεται τον Ιούλιο Καίσαρα και ουσιαστικά παρωδεί τον εαυτό του, αν και τελικά αυτό που μένει στο θεατή από την ταινία είναι ένα πράγμα: Η αστείρευτη γοητεία του Αλέν Ντελόν.
Πηγή: iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου