Ορατός είναι ο κίνδυνος 19 περιοχές της χώρας να μείνουν δίχως αεροπορική σύνδεση κατόπιν των προτροπών τεχνικού κλιμακίου της Γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Lufthansa,
αλλά και της πώλησης του εθνικού αεροδιαδρόμου της χώρας.
Σύμφωνα με καταγγελίες του προέδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας κ. Βασίλη Αλεβιζόπουλου στο «ΘΕΜΑ», στελέχη του υπουργείου Μεταφορών έχουν δεχθεί εισήγηση εκ μέρους των Γερμανών, οι οποίοι χωρίς καμία θεσμική ιδιότητα και υπερβαίνοντας τον ρόλο τους ως ιδιωτική αεροπορική εταιρεία και ως άτυποι σύμβουλοι του δημοσίου, εισηγήθηκαν τα 19 αεροδρόμια που έχουν μείνει ορφανά και δεν τοποθετήθηκαν στις δύο ομάδες προς αποκρατικοποίηση αερολιμένων απλώς να κλείσουν.
Πρόκειται για αεροδρόμια σε περιοχές όπως η Μύκονος (που αν και αρχικά είχε ενταχθεί στη δεύτερη ομάδα φαίνεται πως λόγω των χαμηλών εσόδων της δεν θα πουληθεί τελικά), η Λήμνος, η Μήλος, η Κοζάνη, τα Ιωάννινα, η Κάρπαθος, η Χίος, ο Αραξος, η Καλαμάτα, η Αλεξανδρούπολη κ.ά.
Τα συγκεκριμένα αεροδρόμια, που καλύπτουν σε πολλές περιπτώσεις άγονες και απομακρυσμένες περιοχές, αλλά και κρίσιμους από πλευράς εσόδων τουριστικούς προορισμούς, έχουν τοποθετηθεί στην Ανώνυμη Εταιρεία ιαχείρισης Αεροδρομίων (ΑΕΑ), ιδιοκτησίας του Ελληνικού δημοσίου, η οποία αν και δημιουργήθηκε με στόχο τη μετέπειτα αξιοποίηση αυτού του μεγάλου όγκου αεροδρομίων μέσω πώλησης ολόκληρης της ανώνυμης επιχείρησης, φαίνεται να οδηγείται πρόωρα σε τερματισμό του βίου της μετά τις γερμανικές εισηγήσεις.
Αεροδρόμια
Βέβαια το να κλείσουν όλα αυτά τα αεροδρόμια είναι μια απλή κουβέντα, όχι όμως και τόσο εύκολη στην τελική της υλοποίηση.
«Πρόκειται για ένα σχέδιο που βρίσκει μεγάλες αντιδράσεις και το οποίο είναι ήδη γνωστό στις τοπικές κοινωνίες. Εμείς θα σταθούμε απέναντι σε αυτές τις επιδιώξεις», αναφέρει ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ.
Πηγές μάλιστα εκ μέρους των συνδικαλιστών αναφέρονται και στη διάθεση των Γερμανών να πουληθούν κατόπιν όλες αυτές οι περιοχές των αεροδρομίων ως κομμάτια real estate στο πρότυπο του Αεροδρομίου του Ελληνικού. Κοινώς θα έχουμε πολλά μικρά ... Ελληνικά. Ωστόσο, το μείζον ερώτημα που προκύπτει από τα όσα καταγγέλλει ο κ. Αλεβιζόπουλος είναι μέσω ποιων διαδικασιών μια ιδιωτική γερμανική εταιρεία προχωρά σε τέτοιου είδους εισηγήσεις προς το Ελληνικό δημόσιο.
Πολύ περισσότερο όταν παράλληλες πληροφορίες αναφέρονται σε εισηγήσεις, επίσης εκ μέρους γερμανικών συμφερόντων, για την πώληση της διαχείρισης των υπερπτήσεων, δηλαδή των εναέριων χώρων της Ελλάδας, για τους οποίους οι ξένες αεροπορικές εταιρείες πληρώνουν διόδια διέλευσης ύψους 160 εκατ. ευρώ κατ' έτος.
Νέα πρόταση
Πρόκειται για τους εθνικούς αεροδιαδρόμους, για εθνικούς δηλαδή χώρους τους οποίους ελέγχει η ΥΠΑ και για να περάσει το οποιοδήποτε ξένο αεροσκάφος οφείλει να πληρώσει.
Από τους συγκεκριμένους αεροδιαδρόμους (δύο διεθνείς), εκτός των εμπορικών πτήσεων πραγματοποιούνται έλεγχοι στα διεθνή ύδατα και διασώσεις.
Ηδη, σύμφωνα με πληροφορίες της ΟΣΥΠΑ, έχει ξεκινήσει διάλογος από τη μεριά των Γερμανών για την ιδιωτικοποίηση ενός εκ των δύο, με τίμημα περίπου τα 300 έως 400 εκατ. ευρώ. «Θα πρόκειται για μια πραγματική εγκληματική ενέργεια εις βάρος των συμφερόντων της χώρας μας αν κάτι τέτοιο προχωρήσει, καθώς εκτός των δεδομένων εσόδων που το δημόσιο θα χάσει, που φτάνουν τα 160 εκατ. ευρώ κατ' έτος, θα υπάρξει απώλεια εθνικής κυριαρχίας στον αέρα.
Αυτό το γνωρίζει ο τέως υπουργός Μεταφορών και νυν Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος σε μια πρώτη κρούση που είχε δεχθεί πριν από μήνες, είχε αρνηθεί να συζητήσει το θέμα. Εμείς, όμως, μαθαίνουμε πως η πρόταση σύντομα θα επανέλθει».
Πηγή : ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
αλλά και της πώλησης του εθνικού αεροδιαδρόμου της χώρας.
Σύμφωνα με καταγγελίες του προέδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας κ. Βασίλη Αλεβιζόπουλου στο «ΘΕΜΑ», στελέχη του υπουργείου Μεταφορών έχουν δεχθεί εισήγηση εκ μέρους των Γερμανών, οι οποίοι χωρίς καμία θεσμική ιδιότητα και υπερβαίνοντας τον ρόλο τους ως ιδιωτική αεροπορική εταιρεία και ως άτυποι σύμβουλοι του δημοσίου, εισηγήθηκαν τα 19 αεροδρόμια που έχουν μείνει ορφανά και δεν τοποθετήθηκαν στις δύο ομάδες προς αποκρατικοποίηση αερολιμένων απλώς να κλείσουν.
Πρόκειται για αεροδρόμια σε περιοχές όπως η Μύκονος (που αν και αρχικά είχε ενταχθεί στη δεύτερη ομάδα φαίνεται πως λόγω των χαμηλών εσόδων της δεν θα πουληθεί τελικά), η Λήμνος, η Μήλος, η Κοζάνη, τα Ιωάννινα, η Κάρπαθος, η Χίος, ο Αραξος, η Καλαμάτα, η Αλεξανδρούπολη κ.ά.
Τα συγκεκριμένα αεροδρόμια, που καλύπτουν σε πολλές περιπτώσεις άγονες και απομακρυσμένες περιοχές, αλλά και κρίσιμους από πλευράς εσόδων τουριστικούς προορισμούς, έχουν τοποθετηθεί στην Ανώνυμη Εταιρεία ιαχείρισης Αεροδρομίων (ΑΕΑ), ιδιοκτησίας του Ελληνικού δημοσίου, η οποία αν και δημιουργήθηκε με στόχο τη μετέπειτα αξιοποίηση αυτού του μεγάλου όγκου αεροδρομίων μέσω πώλησης ολόκληρης της ανώνυμης επιχείρησης, φαίνεται να οδηγείται πρόωρα σε τερματισμό του βίου της μετά τις γερμανικές εισηγήσεις.
Αεροδρόμια
Βέβαια το να κλείσουν όλα αυτά τα αεροδρόμια είναι μια απλή κουβέντα, όχι όμως και τόσο εύκολη στην τελική της υλοποίηση.
«Πρόκειται για ένα σχέδιο που βρίσκει μεγάλες αντιδράσεις και το οποίο είναι ήδη γνωστό στις τοπικές κοινωνίες. Εμείς θα σταθούμε απέναντι σε αυτές τις επιδιώξεις», αναφέρει ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ.
Πηγές μάλιστα εκ μέρους των συνδικαλιστών αναφέρονται και στη διάθεση των Γερμανών να πουληθούν κατόπιν όλες αυτές οι περιοχές των αεροδρομίων ως κομμάτια real estate στο πρότυπο του Αεροδρομίου του Ελληνικού. Κοινώς θα έχουμε πολλά μικρά ... Ελληνικά. Ωστόσο, το μείζον ερώτημα που προκύπτει από τα όσα καταγγέλλει ο κ. Αλεβιζόπουλος είναι μέσω ποιων διαδικασιών μια ιδιωτική γερμανική εταιρεία προχωρά σε τέτοιου είδους εισηγήσεις προς το Ελληνικό δημόσιο.
Πολύ περισσότερο όταν παράλληλες πληροφορίες αναφέρονται σε εισηγήσεις, επίσης εκ μέρους γερμανικών συμφερόντων, για την πώληση της διαχείρισης των υπερπτήσεων, δηλαδή των εναέριων χώρων της Ελλάδας, για τους οποίους οι ξένες αεροπορικές εταιρείες πληρώνουν διόδια διέλευσης ύψους 160 εκατ. ευρώ κατ' έτος.
Νέα πρόταση
Πρόκειται για τους εθνικούς αεροδιαδρόμους, για εθνικούς δηλαδή χώρους τους οποίους ελέγχει η ΥΠΑ και για να περάσει το οποιοδήποτε ξένο αεροσκάφος οφείλει να πληρώσει.
Από τους συγκεκριμένους αεροδιαδρόμους (δύο διεθνείς), εκτός των εμπορικών πτήσεων πραγματοποιούνται έλεγχοι στα διεθνή ύδατα και διασώσεις.
Ηδη, σύμφωνα με πληροφορίες της ΟΣΥΠΑ, έχει ξεκινήσει διάλογος από τη μεριά των Γερμανών για την ιδιωτικοποίηση ενός εκ των δύο, με τίμημα περίπου τα 300 έως 400 εκατ. ευρώ. «Θα πρόκειται για μια πραγματική εγκληματική ενέργεια εις βάρος των συμφερόντων της χώρας μας αν κάτι τέτοιο προχωρήσει, καθώς εκτός των δεδομένων εσόδων που το δημόσιο θα χάσει, που φτάνουν τα 160 εκατ. ευρώ κατ' έτος, θα υπάρξει απώλεια εθνικής κυριαρχίας στον αέρα.
Αυτό το γνωρίζει ο τέως υπουργός Μεταφορών και νυν Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος σε μια πρώτη κρούση που είχε δεχθεί πριν από μήνες, είχε αρνηθεί να συζητήσει το θέμα. Εμείς, όμως, μαθαίνουμε πως η πρόταση σύντομα θα επανέλθει».
Πηγή : ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου