Translate (μεταφραση)

Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014

Απολογισμός πεπραγμένων 2013 διοίκησης Μπουτάρη

Τον απολογισμό πεπραγμένων 2013 της Δημοτικής Αρχής παρουσίασε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης,


κατά την ειδική δημόσια συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που πραγματοποιήθηκε σήμερα, Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014.

Στην ομιλία του ο Δήμαρχος τόνισε πως ο απολογισμός είναι μία ευκαιρία έγκυρης ενημέρωσης των πολιτών, αλλά και αυτοκριτικής, ενώ έδωσε το στίγμα της πολιτικής που ακολούθησε η Διοίκηση.
«Υπό τη σκιά της βαριάς οικονομικής κρίσης και της χρεοκοπίας του κράτους, ο Δήμος Θεσσαλονίκης πορεύτηκε και κατά το 2013 με γνώμονα την περαιτέρω εξυγίανση και εξοικονόμηση πόρων, την ενίσχυση της στήριξης των αδύναμων κοινωνικών στρωμάτων, αλλά και την εν δυνάμει αναπτυξιακή πορεία της πόλης, κυρίως μέσα από την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος προς αυτήν», είπε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στα βασικά έργα και παρεμβάσεις του Δήμου σε όλους τους τομείς δράσης της Δημοτικής Αρχής.

Όσον αφορά στα οικονομικά, τόνισε πως το 2013 ολοκληρώθηκε το οικονομικό νοικοκύρεμα με τη σχεδόν πλήρη αποπληρωμή των χρεών προς προμηθευτές, με την επιπλέον μείωση των ανταποδοτικών δημοτικών τελών κατά 7,5% και με την προσέλκυση κονδυλίων από εθνικά και ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα.
Και πρόσθεσε πως η Διοίκηση κατάφερε να κάνει τον ισολογισμό του Δήμου Θεσσαλονίκης πλεονασματικό και να αποκαταστήσει την αξιοπιστία του στην αγορά.

Στον τομέα της κοινωνικής πολιτικής υπογράμμισε ότι μέσα από μια πολιτική συμπράξεων και συνεργειών που άνοιξαν νέα εποχή στα αυτοδιοικητικά πράγματα δημιουργήθηκαν μόνιμες δομές κοινωνικής προστασίας, μέριμνας και αλληλεγγύης με στόχο την κοινωνική συνοχή, όπως ο Ξενώνας Κακοποιημένων Γυναικών, το Υπνωτήριο Αστέγων και η Τράπεζα Ρούχων και Τροφίμων.

Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στις προσπάθειες της Διοίκησης να καταστήσει τη Θεσσαλονίκη πόλο τουριστικής έλξης μέσα από την ανάδειξη της ιστορίας και του πολιτισμού της, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα να επανενταχθεί η πόλη  στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη.

Επίσης, έκανε εκτενή αναφορά στα τεχνικά έργα και στις αστικές αναπλάσεις επισημαίνοντας την έμφαση που δόθηκε στα μικρά, αλλά ουσιαστικά και κυρίως εφικτά έργα, αλλά και τις μεγάλες αστικές παρεμβάσεις, όπως η βιοκλιματική ανάπλαση του «Φραγκομαχαλά» και η ανάπλαση του μνημειακού συνόλου των «Δώδεκα Αποστόλων», στο κυκλοφοριακό και την αδυναμία του Δήμου να παρέμβει ουσιαστικά για την επίλυσή του λόγω έλλειψης εργαλείων και αρμοδιοτήτων, για τη νέα πολιτιστική πολιτική που έχει ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα και τις αξιόλογες επιδόσεις του Δήμου στην περιβαλλοντική πολιτική.

Έμφαση έδωσε και στις προσπάθειες για διοικητική μεταρρύθμιση, που εκφράστηκαν με την εφαρμογή για πρώτη χρονιά του νέου Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας, που έχει βασικό γνώμονα τη μεγαλύτερη αυτονόμηση του διοικητικού μηχανισμού του Δήμου από τους πολιτικούς του προϊσταμένους, έργο ιδιαίτερα δύσκολο αλλά και πρωτοφανές στην Ελλάδα.

Ειδική αναφορά έκανε στο θέμα των αρχαιοτήτων του Σταθμού Βενιζέλου του Μετρό, στο οποίο, όπως είπε, δικαιώθηκε η στάση του Δήμου, εξαιτίας της οποίας διασώθηκε το μνημειακό σύνολο και άνοιξε ουσιαστικός διάλογος για την ανάδειξή του.
 Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο Δήμαρχος τόνισε ότι η καλλιέργεια μιας κουλτούρας διοικητικής συνέχειας και πολιτικών συναινέσεων είναι αναγκαία στη χώρα και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, αλλά και προϋπόθεση για μια βιώσιμη, λειτουργική και ακόμη πιο όμορφη πόλη.

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Παναγιώτης Αβραμόπουλος, τόνισε πως ο απολογισμός του 2013 έχει ουσιαστικά κριθεί στις εκλογές του περασμένου Μαΐου, επισημαίνοντας πως οι όποιες παραλείψεις ή αστοχίες υπήρξαν πρέπει να γίνουν αντικείμενο επεξεργασίας, έτσι ώστε να λυθούν τα επόμενα χρόνια.
 Και πρόσθεσε πως η Διοίκηση του Δήμου θα πρέπει να προχωρήσει με γρήγορα βήματα θέματα, όπως η επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος και ταυτόχρονα να εντείνει τις δράσεις της κοινωνικής πολιτικής, προκειμένου να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις αντιμετώπισης των προβλημάτων που έχουν προκύψει εξαιτίας της κρίσης.

Στη συνέχεια το λόγο πήραν επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων και δημοτικοί σύμβουλοι, ενώ Αντιδήμαρχοι, εντεταλμένοι δημοτικοί σύμβουλοι και Πρόεδροι Νομικών Προσώπων του Δήμου παρουσίασαν απολογιστικά στοιχεία για κάθε τομέα δράσης της διοίκησης.

Την ειδική δημόσια συνεδρίαση για τον απολογισμό παρακολούθησαν εκπρόσωποι φορέων της πόλης, μεταξύ των οποίων ο Πρόεδρος της ΔΕΘ - HELEXPO, Τάσος Τζήκας, ο Πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης, ο Πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Ιωάννης Παλαιστής, ο Διευθυντής του ΟΑΣΘ, Γιώργος Ζαρίφης και ο εκπρόσωπος του ΕΒΕΘ και του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Χρήστος Μουφτόγλου.


(Ακολουθεί η ομιλία του Δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη)
ΟΜΙΛΙΑ ΔΗΜΑΡΧΟΥ, ΓΙΑΝΝΗ ΜΠΟΥΤΑΡΗ,
ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ 2013

Βρισκόμαστε σήμερα εδώ για να σας παρουσιάσουμε τα πεπραγμένα της Διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκη κατά το έτος 2013, την τελευταία χρονιά της πρώτης θητείας του με τον «Καλλικράτη».

 Ήταν η χρονιά που η Διοίκησή μας ενέτεινε τους ρυθμούς, ώστε έως το πέρας της θητείας να έχουν ολοκληρωθεί παρεμβάσεις και έργα που είχαν ξεκινήσει στις αρχές της.
Οι αυτοδιοικητικές κάλπες του Μαΐου του 2014 αποτέλεσαν αφορμή και αιτία για καταγραφή των πεπραγμένων της Διοίκησής μας, ακόμη και για κριτική και αυτοκριτική των όσων πράξαμε ή παραλείψαμε. Όμως, ο ετήσιος απολογισμός του έργου της δημοτικής Αρχής είναι πάντοτε μια επιπλέον ευκαιρία για λογοδοσία αλλά και για έγκυρη ενημέρωση των πολιτών.

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης πορεύτηκε και κατά το 2013 στο πλαίσιο της βαριάς οικονομικής κρίσης και της χρεοκοπίας του κράτους. Γι’ αυτό βασικές αρχές μας ήταν η περαιτέρω εξυγίανση και εξοικονόμηση πόρων, η ενίσχυση της στήριξης των αδύναμων κοινωνικών στρωμάτων αλλά και η ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος που στηρίζει την τοπική οικονομία.

Το οικονομικό νοικοκύρεμα του πρώτου και του δεύτερου έτους της θητείας μας ολοκληρώθηκε το 2013. Επεκτάθηκε η θωράκιση των οικονομικών του Δήμου.
Σχεδόν αποπληρώθηκαν εξολοκλήρου τα χρέη προς προμηθευτές, μειώσαμε κατά επιπλέον 7,5% τα ανταποδοτικά δημοτικά τέλη και προσελκύσαμε κονδύλια από εθνικά και ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα.

 Κάναμε τον ισολογισμό του Δήμου Θεσσαλονίκης πλεονασματικό και αποκαταστήσαμε την αξιοπιστία του στην αγορά.
Ταυτόχρονα, μέσα από μια πολιτική συμπράξεων και συνεργειών που άνοιξαν μια νέα εποχή στα αυτοδιοικητικά πράγματα και στις τοπικές κοινωνίες, δημιουργήσαμε μόνιμες δομές κοινωνικής προστασίας, μέριμνας και αλληλεγγύης. Στόχος ήταν η κοινωνική συνοχή – αντί για φιλανθρωπία και ελεημοσύνη.

Σε συνεργασία με τα Ιδρύματα Νιάρχου, Λάτση, Μποδοσάκη, Σόρος, τη Φιλόπτωχο Αδελφότητα Ανδρών Θεσσαλονίκης, τις ΜΚΟ Άρσις και Praxis έγιναν εφικτές δομές, όπως ο Ξενώνας Κακοποιημένων Γυναικών, το Υπνωτήριο Αστέγων και η Τράπεζα Ρούχων και Τροφίμων, που έλειπαν από την πόλη.
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης έγινε έτσι σημείο αναφοράς για τους πολίτες που θέλουν να συντρέξουν τους χειμαζόμενους συμπολίτες τους.

Παράλληλα, συνεχίσαμε τις προσπάθειές μας να καταστήσουμε τη Θεσσαλονίκη πόλο τουριστικής έλξης.
 Πιστεύουμε ότι αυτή είναι μια αναπτυξιακή δυνατότητα και ότι μπορούμε να την πετύχουμε αναδεικνύοντας την ιστορία και τον πολιτισμό της πόλης.
Καταφέραμε να βελτιώσουμε την αναγνωρισιμότητα της Θεσσαλονίκης και να την επανεντάξουμε στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη.
Καθώς ολοκληρώνεται ο κύκλος της εξωστρέφειας, επιτυγχάνεται σταδιακά ο στόχος της δημιουργίας ενός διακριτού και αναγνωρίσιμου στίγματος για τη Θεσσαλονίκη στη διεθνή τουριστική αγορά.

Αλληλένδετες με την εξωστρέφεια είναι και οι πολιτιστικές επιλογές αλλά και οι δράσεις που αναπτύξαμε και που – παρά τα πενιχρά οικονομικά μέσα – στέφθηκαν με επιτυχία.
Ο νέος, πιο ανθρωποκεντρικός χαρακτήρας του Φεστιβάλ της πόλης, των «Δημητρίων», οι «Μουσικές στα Μνημεία», οι «Διανυκτερεύσεις στα μουσεία» για παιδιά, η ενίσχυση και η στήριξη νέων καλλιτεχνών, η προώθηση και στήριξη των βιβλιοθηκών και της φιλαναγνωσίας μέσα από το πρόγραμμα «Future Library» συνέβαλαν στο να ξεφύγει η πόλη από τη συνηθισμένη κατά το παρελθόν ομφαλοσκόπησή της.

Θα ήθελα να σταθώ στο θέμα των αρχαιοτήτων του Σταθμού Βενιζέλου του Μετρό.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2013 βιώσαμε ένα «θέατρο του παραλόγου», αρχικά με το ψευτοδίλημμα «ή αρχαία ή μετρό» και στη συνέχεια με τη μετακύλιση ευθυνών στον Δήμο Θεσσαλονίκης για όλα τα προβλήματα του έργου, από καταβολής του.

 Η προσπάθειά μας να διασώσουμε τις αρχαιότητες και να επιτύχουμε την ανάδειξή τους στην αρχική τους θέση, στο Σταθμό Βενιζέλου, υπαγορεύτηκε από την ανάγκη ανάδειξης ενός μοναδικού κομματιού του ιστορικού παρελθόντος της πόλης. Άλλωστε, οι ίδιοι οι αρμόδιοι επιστημονικοί φορείς της χώρας αλλά και διακεκριμένοι του εξωτερικού συνηγορούν και υπερθεματίζουν ως προς την καλύτερη δυνατή διατήρηση των μοναδικών ευρημάτων in situ.

Μια μοναδική ευκαιρία ανάδειξης της σύνδεσης αρχαίας και σύγχρονης πόλης, η δημιουργία ενός ζωντανού μουσείου που δεν θα θαυμάζουν μόνο οι επισκέπτες αλλά θα το ζουν καθημερινά όλοι οι διαβάτες της περιοχής, ανοίγεται μπροστά μας.

Όπως φάνηκε από την εξέλιξη της υπόθεσης, το δίλημμα «ή αρχαία ή μετρό» έπαψε να τίθεται, όταν αποδείχτηκε περίτρανα ότι δεν υπάρχει.
 Όπως επίσης αποδείχτηκε από τα πράγματα, οι καθυστερήσεις του μετρό δεν είχαν αιτία τις αρχαιότητες, αλλά το λανθασμένο σχεδιασμό του έργου.
 Παρ’ όλα αυτά, ο αγώνας μας για την ανάδειξη αυτού του πλούτου – που μπορεί να αποτελέσει ένα από τα «δυνατά χαρτιά» της πόλης στην προσπάθειά της να αναδειχθεί σε κέντρο πολιτισμού, ιστορίας και τουρισμού – βρήκε συχνά εμπόδιο τη δυσφήμιση και τη λασπολογία.
Και όμως, χάρη σ’ αυτή την προσπάθεια διασώθηκαν οι αρχαιότητες και άνοιξε ένας ουσιαστικός διάλογος για την ανάδειξή τους.

Έρχομαι τώρα στα τα τεχνικά έργα και στις αστικές αναπλάσεις που προωθήσαμε κατά τη διάρκεια του 2013. Επικεντρωθήκαμε στα μικρά, αλλά ουσιαστικά έργα, και κυρίως σε έργα εφικτά, που άλλαξαν όχι μόνον το κέντρο αλλά και αρκετές από τις γειτονιές της πόλης.
Αποδώσαμε δημόσιο χώρο στους πολίτες, ανακατασκευάσαμε παιδικές χαρές με ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας, ασχοληθήκαμε με τη σχολική στέγη με νέες πτέρυγες σε σχολεία (παρά τα προβλήματα που προέκυψαν με τα παλαιότερα κτίρια), διασώσαμε και αναδείξαμε αρχιτεκτονικά μνημεία.

Ταυτόχρονα, προχωρήσαμε μια σειρά μεγαλύτερων αστικών παρεμβάσεων, όπως η βιοκλιματική ανάπλαση του «Φραγκομαχαλά» και η ανάπλαση του μνημειακού συνόλου των «Δώδεκα Αποστόλων», αλλά και πεζοδρομήσεις, όπως αυτή της Αγίας Σοφίας (που παρά τα προβλήματα προχωράει κανονικά) οι οποίες μπαίνουν έτσι σε τροχιά υλοποίησης στη διάρκεια του 2014.
 Ήταν μια από τις βασικές προγραμματικές εξαγγελίες μας, που πήρε σταδιακά σάρκα και οστά.

Προφανώς και το ζήτημα του κυκλοφοριακού στην πόλη μάς απασχολεί σοβαρά. Όμως, ο Δήμος δεν διαθέτει τα εργαλεία ή τις αρμοδιότητες για να παρέμβει ουσιαστικά στη λύση του σοβαρότατου αυτού προβλήματος.
Δεν υπάρχει μητροπολιτική λειτουργία, υπάρχει αλληλεπικάλυψη αρμοδιοτήτων, δεν υπάρχει καμιάς μορφής αστυνόμευση ούτε, βεβαίως,  και μέσα μαζικής μετακίνησης. Μετά και την αυθαίρετη και αυταρχικού τύπου κατάργηση από την κυβέρνηση εν μιά νυκτί (Ιούνιος του 2013) της Δημοτικής Αστυνομίας, στην πόλη επικρατεί ακόμη ασυδοσία. Εμείς από την πλευρά μας προχωρήσαμε στην υποκατάσταση της δημοτικής αστυνομίας με το Τμήμα Ελεγκτών και Επιδοτών και προωθήσαμε το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, αλλά προφανώς δεν αρκούν.

Ως δημοτική Αρχή, λοιπόν, παρεμβαίνουμε στον σχεδιασμό για ένα πραγματικό δίκτυο Μέσων Μαζικής Μετακίνησης και πεζοπορικών διαδρομών που θα αναβαθμίσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες και την ποιότητα ζωής στην πόλη, ενισχύοντας ταυτόχρονα την οικονομική δραστηριότητα.

Παράκτια αστική συγκοινωνία, δυτικός προαστιακός σιδηρόδρομος, αλλά και τραμ για χρηματοδότηση από τη νέα προγραμματική περίοδο μέσω του ΣΕΣ 2014-2020, είναι μόνο μερικές από τις προσπάθειες που καταβάλλει συστηματικά και διαχρονικά η Διοίκησή μας.
Στη συντήρηση και στην επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων ο Δήμος μέχρι στιγμής δεν είχε την αναμενόμενη επιτυχία.
Δεν παύει, όμως, η ανάπτυξή του να αποτελεί μιαν ανάγκη για την πόλη, την οποία θα πρέπει να πάρουμε σοβαρότερα υπόψη μας. Όλα αυτά όμως, με την προϋπόθεση της σύμπραξης και των υπόλοιπων Αρχών (Περιφέρεια, δήμοι, Αστυνομία) και φορέων (Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών - ΣΑΣΘ, Ινστιτούτο Μεταφορών-ΕΚΕΤΑ, ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.) προκειμένου να δοθούν λύσεις για το κυκλοφοριακό σε μητροπολιτικό επίπεδο.
 Και φυσικά, απαιτείται η σύμπραξη των ίδιων των πολιτών, που καλούνται να δείξουν τον καλό τους εαυτό, να μην λειτουργούν εις βάρος των υπολοίπων, να μην υιοθετούν αντικοινωνικές συμπεριφορές, όπως το διπλοπαρκάρισμα, το παρκάρισμα πάνω σε διαβάσεις πεζών και αναπήρων, ακόμη και η αλόγιστη χρήση του ΙΧ.

Στον τομέα της περιβαλλοντικής πολιτικής θα ξεχώριζα τις αξιόλογες επιδόσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης στην ανακύκλωση συσκευασιών μέσω του συστήματος με έναν Μπλε Κάδο, όπου το ποσοστό της ανακύκλωσης ανήλθε σε 11,29% κατά το 2013.
Αλλά και τις διακρατικές συνεργασίες για τη διαχείριση της θαλάσσιας ρύπανσης, για την ατμοσφαιρική ρύπανση, για την ορθολογική χρήση υδατικών πόρων στην άρδευση χώρων πρασίνου. Και φυσικά, τη δρομολόγηση της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών συστημάτων σε στέγες σχολείων, που εισάγει τον Δήμο Θεσσαλονίκης στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες ενεργειακές πηγές.
Σε ό,τι αφορά τις προσπάθειές μας για διοικητική μεταρρύθμιση και εκσυγχρονισμό στον Δήμο Θεσσαλονίκης, το 2013 ήταν η χρονιά που εφαρμόστηκε ο νέος Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας. Βασικός γνώμονας, η μεγαλύτερη αυτονόμηση του διοικητικού μηχανισμού του Δήμου από την πολιτική ηγεσία, έργο ιδιαίτερα δύσκολο αλλά και πρωτοφανές στην Ελλάδα.
 Έργο, επίσης, που δύσκολα «φαίνεται» ή αναγνωρίζεται, αφού αφορά το «εσωτερικό» του δήμου, ενώ, ο τελικός στόχος, δηλαδή, η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στον πολίτη, δεν είναι άμεσα ορατός.
Όμως, προαπαιτούμενο για μια λειτουργική και αποδοτική διοικητική μηχανή, όπως αυτή του Δήμου Θεσσαλονίκης, είναι οι κεντρικές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, που θα επιτρέψουν την ανασυγκρότηση της ελληνικής δημόσιας διοίκησης, στο πλαίσιο της οποίας λειτουργεί και η Αυτοδιοίκηση και, φυσικά, ο Δήμος.

Η Διοίκησή μας και κατά το 2013 ακολούθησε τις προγραμματικές δεσμεύσεις της «Πρωτοβουλίας» για μια πόλη σύγχρονη, βιώσιμη, λειτουργική, με αναπτυξιακές προοπτικές, ζωντανή, ανοιχτή και φιλόξενη. Αλλά και για μια ισχυρή και ανεξάρτητη Τοπική Αυτοδιοίκηση, που μπορεί να συντρέξει τις τοπικές κοινωνίες και να στηρίξει τις προσπάθειές τους.
Δεν καταφέραμε, δυστυχώς, να προχωρήσουμε ικανοποιητικά στο σχέδιό μας για ενδοδημοτική αποκέντρωση ούτε να βελτιώσουμε όσο θα θέλαμε την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών ή την καθημερινότητα των πολιτών.
Πορευτήκαμε, όμως, πάντοτε με δημιουργική διάθεση και επιθυμία ειλικρινούς διαλόγου με την αντιπολίτευση του Δήμου, θεωρώντας ότι αυτά που έχουμε να χωρίσουμε, παρά τις διαφορετικές αντιλήψεις και απόψεις, είναι λιγότερα από αυτά που μας ενώνουν και που σχετίζονται, φυσικά, με το κοινό καλό. Και πάντως, προσπαθούμε συστηματικά και θεωρούμε ότι δημιουργούμε τις προϋποθέσεις που θα επιτρέψουν να γίνονται τα πράγματα καλύτερα στην πόλη μας, είτε από τη δική μας παράταξη είτε από τις άλλες. Είναι αναγκαία γενικότερα στη χώρα, αλλά και ιδιαίτερα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, η καλλιέργεια μιας κουλτούρας διοικητικής συνέχειας και πολιτικών συναινέσεων, ανεξάρτητα από το ποιος κερδίζει τις εκλογές.
Είναι απαίτηση όχι μόνο των καιρών αλλά και προϋπόθεση για μια βιώσιμη, λειτουργική και ακόμη πιο όμορφη πόλη. Και, βεβαίως, αναγκαία όσο ποτέ είναι η διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια των δήμων, αν θέλουμε να μιλάμε για σύγχρονες, ισχυρές και δραστήριες τοπικές κοινωνίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου