Με τα κρούσματα του κορωνοϊού να αυξάνονται, διογκώνεται καθημερινά η ανησυχία για το επερχόμενο άνοιγμα των σχολείων,
που φέτος θα γίνει νωρίτερα, στις 7 Σεπτεμβρίου.
Εναλλακτικές και σενάρια μελετάει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ενώ προετοιμάζεται και για οποιοδήποτε απρόοπτο προκύψει, καθώς η εξέλιξη της πανδημίας κρύβει ακόμα πολλά μυστικά για τους επιστήμονες. Το υπουργείο Παιδείας έχει ήδη από το περασμένο σχολικό έτος εφαρμόσει όλες τις μεθόδους ώστε να συνεχιστεί η μάθηση, ακόμα και στην περίπτωση που η σχολική μονάδα παραμείνει κλειστή. Η χρονιά ξεκινάει νωρίτερα, με στόχο να καλυφθούν κενά από το δίμηνο lockdown της προηγούμενης και οι εκπαιδευτικοί έχουν ήδη «δοκιμαστεί» σε πολύ δυσκολότερες συνθήκες.
Εφόσον το τέλος Αυγούστου δεν επιφυλάσσει δυσάρεστες εξελίξεις στα επιδημιολογικά δεδομένα της πανδημίας, το υπουργείο Παιδείας, ανάλογα και με τις συστάσεις των ειδικών, μελετάει τα εξής σενάρια:
1. Η σχολική χρονιά θα ξεκινήσει κανονικά με όλους τους μαθητές στις θέσεις τους. Στις τάξεις θα φοιτά το σύνολο των μαθητών, εφόσον δεν υπάρχει κάποια ένδειξη για κρούσμα είτε στον ίδιο είτε στην οικογένειά του. Τα μέτρα ασφαλείας αλλά και υγιεινής θα είναι αυξημένα με τα αντισηπτικά και τα σαπούνια να μην εκλείπουν ούτε και τώρα από τις σχολικές μονάδες. Σημαντικός προβληματισμός που ακόμα είναι πολύ νωρίς για να απαντηθεί από τους ειδικούς είναι το αν θα φορούν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μάσκα εντός της σχολικής τάξης. Οταν άνοιξαν ξανά τα σχολεία τον Μάιο, η χρήση της μάσκας κρίθηκε προαιρετική. Ομως ο Σεπτέμβρης είναι πολύ πιθανόν να μπει στα σχολεία με αυξημένα μέτρα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
2. Το δεύτερο σενάριο αφορά την παράταση της εκ περιτροπής διδασκαλίας με 10 έως 15 μαθητές ανά αίθουσα και αυξημένα μέτρα ασφαλείας. Το εν λόγω σενάριο δημιουργεί προβλήματα σε λειτουργίες του σχολείου όπως αυτή του ολοήμερου, αλλά η εφαρμογή της τον Μάιο και τον Ιούνιο έδειξε ότι η κάλυψη της ύλης σε μικρότερες ομάδες μαθητών γίνεται πολύ γρηγορότερα. Πρόκειται βέβαια για μια εναλλακτική που δεν μπορεί να γίνει ο «κανόνας» στη διδασκαλία, αλλά αποτελεί μια πρόσκαιρη λύση σε περίπτωση που τα κρούσματα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα.
Αν και μέχρι στιγμής η λύση ενός δεύτερου lockdown δεν συζητείται, η εξ αποστάσεως διδασκαλία πολύ πιθανόν να επιστρέψει στις σχολικές τάξεις σε περιπτώσεις για παράδειγμα τοπικών lockdowns ή άλλων μέτρων που θα συστήσουν οι επιστήμονες μελετώντας τα επιδημιολογικά δεδομένα. Η εφαρμογή της στέφθηκε με επιτυχία την προηγούμενη χρονιά, αν και τα προβλήματα, ιδίως με τη σύνδεση του Διαδικτύου, ήταν αρκετά. Η πλατφόρμα έχει δημιουργηθεί, οι εκπαιδευτικοί είναι ήδη εξοικειωμένοι με τη χρήση της, ενώ οι μαθητές διδάχθηκαν σχεδόν δύο μήνες με αυτόν τον τρόπο τη σχολική ύλη.
Τα μηνύματα που έρχονται από τους ειδικούς δεν είναι ακόμα σαφή, καθώς οι επόμενες εβδομάδες είναι κρίσιμες για την πορεία της πανδημίας. Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε δηλώσεις της συμμερίζεται τον προβληματισμό και επισημαίνει ότι το υπουργείο μελετάει όλα τα πιθανά σενάρια.
Η καθηγήτρια Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών Αναστασία Κοτανίδου σε δηλώσεις της έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο χρήσης μάσκας στα σχολεία αν αυτό κριθεί αναγκαίο, ενώ η καθηγήτρια Επιδημιολογίας Αθηνά Λινού, αναφερόμενη στην επιστροφή στα αυξημένα κρούσματα, εξέφρασε την ανησυχία της και έκανε λόγο ακόμα και για το να μην ανοίξουν τα σχολεία και οι μαθητές να διδάσκονται εξ αποστάσεως.
Μόνιμοι διορισμοί
Η νέα σχολική χρονιά δεν θα ξεκινήσει μόνο με προβληματισμούς αλλά και με θετικά νέα. Για πρώτη φορά, μετά από μια δεκαετία, θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, ενώ για πρώτη φορά μέσω ΑΣΕΠ θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή.
Με 4.500 μόνιμους διορισμούς σε εκπαιδευτικούς και βοηθητικό και ειδικό προσωπικό ενισχύονται τα Ειδικά Σχολεία και ο Σεπτέμβρης θα βρει τους νέους εργαζομένους στις θέσεις τους.
Παράλληλα, στην τελική ευθεία είναι οι διαδικασίες για τους μόνιμους διορισμούς στη Γενική Αγωγή, καθώς εντός της επόμενης διετίας αναμένεται να γίνουν 10.500 διορισμοί που θα καλύψουν πάγια κενά στα σχολεία. Οι προσωρινοί πίνακες έχουν ήδη ανακοινωθεί και από αυτούς θα προκύψουν και οι προσλήψεις αναπληρωτών. Η α’ φάση προσλήψεων θα αφορά 20.000 εκπαιδευτικούς και αναμένεται να γίνει τέλη Αυγούστου. Σημειώνεται ότι πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο αριθμό, δεδομένου ότι φέτος πολλά κενά αναμένεται να καλυφθούν από τους μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή. Ενδεικτικά, πέρσι, πάνω από 10.000 αναπληρωτές κατευθύνθηκαν προς τα Ειδικά Σχολεία.
Στη συνέχεια και μετά την ολοκλήρωση των ενστάσεων θα προχωρήσουν και οι μόνιμοι διορισμοί σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια.
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος
που φέτος θα γίνει νωρίτερα, στις 7 Σεπτεμβρίου.
Εναλλακτικές και σενάρια μελετάει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ενώ προετοιμάζεται και για οποιοδήποτε απρόοπτο προκύψει, καθώς η εξέλιξη της πανδημίας κρύβει ακόμα πολλά μυστικά για τους επιστήμονες. Το υπουργείο Παιδείας έχει ήδη από το περασμένο σχολικό έτος εφαρμόσει όλες τις μεθόδους ώστε να συνεχιστεί η μάθηση, ακόμα και στην περίπτωση που η σχολική μονάδα παραμείνει κλειστή. Η χρονιά ξεκινάει νωρίτερα, με στόχο να καλυφθούν κενά από το δίμηνο lockdown της προηγούμενης και οι εκπαιδευτικοί έχουν ήδη «δοκιμαστεί» σε πολύ δυσκολότερες συνθήκες.
Εφόσον το τέλος Αυγούστου δεν επιφυλάσσει δυσάρεστες εξελίξεις στα επιδημιολογικά δεδομένα της πανδημίας, το υπουργείο Παιδείας, ανάλογα και με τις συστάσεις των ειδικών, μελετάει τα εξής σενάρια:
1. Η σχολική χρονιά θα ξεκινήσει κανονικά με όλους τους μαθητές στις θέσεις τους. Στις τάξεις θα φοιτά το σύνολο των μαθητών, εφόσον δεν υπάρχει κάποια ένδειξη για κρούσμα είτε στον ίδιο είτε στην οικογένειά του. Τα μέτρα ασφαλείας αλλά και υγιεινής θα είναι αυξημένα με τα αντισηπτικά και τα σαπούνια να μην εκλείπουν ούτε και τώρα από τις σχολικές μονάδες. Σημαντικός προβληματισμός που ακόμα είναι πολύ νωρίς για να απαντηθεί από τους ειδικούς είναι το αν θα φορούν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μάσκα εντός της σχολικής τάξης. Οταν άνοιξαν ξανά τα σχολεία τον Μάιο, η χρήση της μάσκας κρίθηκε προαιρετική. Ομως ο Σεπτέμβρης είναι πολύ πιθανόν να μπει στα σχολεία με αυξημένα μέτρα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
2. Το δεύτερο σενάριο αφορά την παράταση της εκ περιτροπής διδασκαλίας με 10 έως 15 μαθητές ανά αίθουσα και αυξημένα μέτρα ασφαλείας. Το εν λόγω σενάριο δημιουργεί προβλήματα σε λειτουργίες του σχολείου όπως αυτή του ολοήμερου, αλλά η εφαρμογή της τον Μάιο και τον Ιούνιο έδειξε ότι η κάλυψη της ύλης σε μικρότερες ομάδες μαθητών γίνεται πολύ γρηγορότερα. Πρόκειται βέβαια για μια εναλλακτική που δεν μπορεί να γίνει ο «κανόνας» στη διδασκαλία, αλλά αποτελεί μια πρόσκαιρη λύση σε περίπτωση που τα κρούσματα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα.
Αν και μέχρι στιγμής η λύση ενός δεύτερου lockdown δεν συζητείται, η εξ αποστάσεως διδασκαλία πολύ πιθανόν να επιστρέψει στις σχολικές τάξεις σε περιπτώσεις για παράδειγμα τοπικών lockdowns ή άλλων μέτρων που θα συστήσουν οι επιστήμονες μελετώντας τα επιδημιολογικά δεδομένα. Η εφαρμογή της στέφθηκε με επιτυχία την προηγούμενη χρονιά, αν και τα προβλήματα, ιδίως με τη σύνδεση του Διαδικτύου, ήταν αρκετά. Η πλατφόρμα έχει δημιουργηθεί, οι εκπαιδευτικοί είναι ήδη εξοικειωμένοι με τη χρήση της, ενώ οι μαθητές διδάχθηκαν σχεδόν δύο μήνες με αυτόν τον τρόπο τη σχολική ύλη.
Τα μηνύματα που έρχονται από τους ειδικούς δεν είναι ακόμα σαφή, καθώς οι επόμενες εβδομάδες είναι κρίσιμες για την πορεία της πανδημίας. Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε δηλώσεις της συμμερίζεται τον προβληματισμό και επισημαίνει ότι το υπουργείο μελετάει όλα τα πιθανά σενάρια.
Η καθηγήτρια Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών Αναστασία Κοτανίδου σε δηλώσεις της έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο χρήσης μάσκας στα σχολεία αν αυτό κριθεί αναγκαίο, ενώ η καθηγήτρια Επιδημιολογίας Αθηνά Λινού, αναφερόμενη στην επιστροφή στα αυξημένα κρούσματα, εξέφρασε την ανησυχία της και έκανε λόγο ακόμα και για το να μην ανοίξουν τα σχολεία και οι μαθητές να διδάσκονται εξ αποστάσεως.
Μόνιμοι διορισμοί
Η νέα σχολική χρονιά δεν θα ξεκινήσει μόνο με προβληματισμούς αλλά και με θετικά νέα. Για πρώτη φορά, μετά από μια δεκαετία, θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, ενώ για πρώτη φορά μέσω ΑΣΕΠ θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή.
Με 4.500 μόνιμους διορισμούς σε εκπαιδευτικούς και βοηθητικό και ειδικό προσωπικό ενισχύονται τα Ειδικά Σχολεία και ο Σεπτέμβρης θα βρει τους νέους εργαζομένους στις θέσεις τους.
Παράλληλα, στην τελική ευθεία είναι οι διαδικασίες για τους μόνιμους διορισμούς στη Γενική Αγωγή, καθώς εντός της επόμενης διετίας αναμένεται να γίνουν 10.500 διορισμοί που θα καλύψουν πάγια κενά στα σχολεία. Οι προσωρινοί πίνακες έχουν ήδη ανακοινωθεί και από αυτούς θα προκύψουν και οι προσλήψεις αναπληρωτών. Η α’ φάση προσλήψεων θα αφορά 20.000 εκπαιδευτικούς και αναμένεται να γίνει τέλη Αυγούστου. Σημειώνεται ότι πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο αριθμό, δεδομένου ότι φέτος πολλά κενά αναμένεται να καλυφθούν από τους μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή. Ενδεικτικά, πέρσι, πάνω από 10.000 αναπληρωτές κατευθύνθηκαν προς τα Ειδικά Σχολεία.
Στη συνέχεια και μετά την ολοκλήρωση των ενστάσεων θα προχωρήσουν και οι μόνιμοι διορισμοί σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια.
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου