Σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, σχεδόν το 50% των χρηστών αυτοκινήτων αμελούν να ελέγξουν την πίεση των ελαστικών τους.
Με δεδομένο, λοιπόν, ότι ακόμα και υπό κανονικές συνθήκες ένα ελαστικό εμφανίζει απώλεια πίεσης 1 psi ανά μήνα, καταλήγουμε στο φαινόμενο που παρατηρείται και στους ελληνικούς δρόμους και δεν είναι άλλο από την κυκλοφορία αυτοκινήτων με ελαστικά που δεν διαθέτουν την ενδεδειγμένη πίεση.
Στην περίπτωση αυτή, εκείνη δηλαδή που ένα ελαστικό δεν διαθέτει την απαιτούμενη πίεση αλλά μικρότερη από εκείνη που προβλέπει ο κατασκευαστής, τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας χάνουν τις ιδιότητές τους.
Το πέλμα παραμορφώνεται κατά την κύλισή του στην άσφαλτο, γεγονός που οδηγεί στην υπερθέρμανσή του και στην πρόωρη φθορά του, ενώ ταυτόχρονα μειώνονται και τα επίπεδα της πλευρικής και της ελκτικής πρόσφυσης, όπως άλλωστε και ικανότητα του ελαστικού να αποβάλλει το νερό από το πέλμα.
Πίεση ελαστικών
Υπάρχει, ωστόσο, ένας ακόμα κρίσιμος τομέας που επηρεάζεται από την λανθασμένη πίεση των ελαστικών μας και δεν είναι άλλος από την από την κατανάλωση του καυσίμου. Σύμφωνα με τον Εθνικό Οργανισμό Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων, μια απώλεια πίεσης της τάξης του 10% αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 2%.
Στην περίπτωση, λοιπόν, που η απώλειας πίεσης αγγίξει το 20%, τότε η επιβάρυνσης της μέσης τιμής της κατανάλωσης καυσίμου αγγίζει το 4%. Ως ποσοστό μπορεί να ακούγεται μικρό, ωστόσο, αν το αναγάγει κανείς στα δεκάδες, χιλιάδες χιλιόμετρα τα οποία διανύει ένα αυτοκίνητο κάθε χρόνο, τότε μεταφράζεται σε αρκετά επιπλέον λίτρα καυσίμου τα οποία καταναλώνονται εξαιτίας της χαμηλής πίεσης των ελαστικών.
Για του λόγους το αληθές, αν ένα αυτοκίνητο καταναλώνει 10 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, τότε η επιβάρυνση που προκύπτει από τη χαμηλή πίεση των ελαστικών είναι 0,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ή αν προτιμάτε 40 λίτρα για κάθε 10.000 χιλιόμετρα.
Αυτό σημαίνει ότι «χάνεται» ένα ρεζερβουάρ καυσίμου τον χρόνο, στην περίπτωση που η πίεση των ελαστικών μας είναι μόλις 20% χαμηλότερη από την προβλεπόμενη. Σημειώστε ότι πέρα από την απώλεια πίεσης της τάξης του 1 psi/μήνα που μπορεί να παρουσιάσει ένα ελαστικό ακόμα και υπό φυσιολογικές συνθήκες, σημαντικές αυξομειώσεις προκαλεί και η εξωτερική θερμοκρασία.
Έρευνες, λοιπόν, έχουν δείξει ότι η πτώση της θερμοκρασίας περιβάλλοντος κατά 5 βαθμούς Κελσίου μειώνει την πίεση των ελαστικών μας κατά 2%.
Πληροφορίες από carandmotor.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου